Egy új kutatás szerint a nők több mint kétharmada sokkal szívesebben vásárol egy olyan ruhaüzletben, ami különböző méretű modellekkel reklámozza magát. A hölgyeknek csak 13%-a ért egyet azzal, hogy a “valódi nőket” pontosan ábrázolja a divatipar és úgy érzik, hogy elidegenedtek a legtöbb nagy divatmárka reklámjaitól.
A ModCloth nevű online divatcég a reklámoknak a nők érzelmeire és vásárlási szokásaira tett hatásairól végzett kutatásokat és az eredményekről a Truth in Fashion című riportban számolt be. Az 1500 amerikai nő szokásait vizsgáló tanulmány eredményeire válaszul a ModCloth társalapítója és kreatív igazgatója, Susan Gregg Koger nyílt levelet írt, amiben felhívta a divatipar figyelmét arra, hogy sokkal valósághűbben kellene a hirdetésekben és reklámokban a nőket ábrázolni – írja a Daily Mail.
A Truth in Fashion című tanulmány legfontosabb eredményei:
- A megkérdezett hölgyek 65%-a azt állítja, hogy soha vagy nagyon ritkán lát hozzá hasonló külsejű nőket a divatreklámokban. Még drámaibbak az eredmények a plus-size nők körében: négyből három szinte soha nem találkozik molett modellekkel a ruhaüzletek hirdetéseiben – írja a Daily Mail.
- Az eredmények alapján a hölgyek nem csak több “valódi modellt” szeretnének látni a divatiparban, de sokkal többet vásárolnának egy olyan cégnél, ahol a méretbeli sokszínűség alapelv.
- A válaszadók 43%-a aktívan kerüli az olyan ruhaüzleteket, amik az ultravékony szépségszabványt követik.
- A felmérésben résztvevőknek csak egynegyede hisz abban, hogy a divatipar a szépség számos formáját közvetíti és hogy sok jó példa akad a reklámokban a testesebb modellekre is.
- A ModCloth által megkérdezett nők 71%-a egyetértett abban, hogy a divatmodellek sokfélesége szinte egyáltalán nem jellemző a divatszakmában.
- A felmérésben résztvevő hölgyek majdnem fele kirekesztettnek érzi magát a divat világából és 62%-uk szerint a divatipar káros a nők testképére.
- Amikor azt kérdezték a résztvevőkről, hogy mi a véleményük a divatreklámokról, 39%-uk egyáltalán nem tudott választ adni a kérdésre. (A plus-size alanyok körében ez az arány 52% volt.)
- A megkérdezettek több mint fele (58%) nagyobb valószínűséggel vásárol olyan ruhamárkákat, amik különböző etnikumú modellekkel dolgoznak és 52%-uk a divatmodellek magasságának változatosságát is fontos szempontnak tartják.
- Az alanyok majdnem háromnegyede (73%) úgy véli, hogy a divatiparban használt mértéktelen retusálás félrevezeti a fogyasztókat, és kétharmaduk (67%) azt állítja, hogy sokkal többször vásárolna egy olyan ruhavállalattól, ami kevesebb photosopos megoldást alkalmaz.
Az elkötelezett cég ezután létrehozta a Casting Call For All nevű nyílt válogatást, ami az emberek különbözőségét, egyediségét hangoztatja. Azok, akik az Instagramon vagy a Twitteren egy selfie-vel és a #fashiontruth címszóval jelentkeznek a castingra, mind részesei lehetnek a ModCloth marketinges közösségének és reklámtevékenységének.
#FASHIONTRUTH from ModCloth on Vimeo.
Az utóbbi időben a ModCloth volt az első vállalat, ami részesévé vált a Truth in Advertising Heroes Pledge (a reklámjaikban valótlan, torzított, photoshopolt emberi testeket használó divatkereskedők ellen fellépő) kampánynak. Ezzel a lépéssel a sikeres divatcég megerősítette ars poeticáját: “mindent megteszünk annak érdekében, hogy a divatfotók utómunkálataiban ne kerüljön sor az emberi test méretarányainak és a színeknek a megváltoztatására, a hiányosságok vagy testi 'hibák' korrigálására.” Ha pedig bármit is változtatnak a modellek alakján, azt a reklámban jelezni kell, hogy a fogyasztók tisztában legyenek azzal, mi az, ami valós és ami ideális.
“A divatipar sajnos szereti hamis színben feltüntetni a nőket és ezek a valótlan ábrázolások negatív hatással vannak a fogyasztókra” - állítja Gregg Koger. “A ModCloth legfőbb küldetése, hogy segítse hölgy vásárlóit abban, hogy jól érezzék magukat a bőrükben és hogy erre a fontos célra felhívják valamennyi nagy divatkereskedő figyelmét.