Jó kajákkal és botránnyal nyit a Gourmet Fesztivál

Olvasási idő kb. 4 perc

Ma indul és vasárnapig tart a Millenárison az idei Gourmet Fesztivál. Tegnap körbejártunk, és amíg csak bírtuk, mindent megkóstoltunk és lefotóztunk. Mire számítson, ha kilátogat? Ha kóstolni indul, az adagok ára általában 600 és 1200 forint között van, ennél lejjebb és följebb nem sokat láttunk. Ha viszont a hazai kávéfelhozatal is érdekelné, semmi jóra.

Az adagok - értelemszerűen - nem túl nagyok, de azért nem is nagyon kicsik, ezért ha hozzám hasonlóan szeretnének minél több mindent kipróbálni, ne egyedül álljanak neki! Minimum párosával érdemes, de akár 3-4 ember is nekiugorhat egy-egy tányérnak, így végig lehet enni mondjuk legalább tízfélét. Mi a fotósunkkal kettesben - két nem túl nagyétvágyú lány - a negyedik helytől kezdve már komoly gondban voltunk.

A rendszer a szokásos: belépőjegy 3300 forint, ebben benne van egy kávé, egy borkóstoló, egy street-food kóstoló, és jár érte egy Good Food magazin. A fogyasztást a fesztiválkártyára feltöltött egyenlegből lehet fedezni, a fel nem használt keret a végén visszaváltható.

Tudom, hogy ilyenkor mindig van egy olyan vélemény is, hogy micsoda szemét dolog külön belépőt szedni, amikor úgyis fizetni kell a kajáért. Egyfelől értem, másfelől azt gondolom, akármennyire szemét dolog is, a belépőnek bizonyos szűrő szerepe van, ami segít abban, hogy tényleg az menjen be, akit ez komolyan érdekel. És aki bent van, annak az élmény fontos része az is, hogy nem kell mindenfelé okádó alkeszeket kerülgetni.

Az ételek árai teljesen normálisak, sőt. Ha valaki alapvetően érdeklődik a jó éttermek iránt, itt egy viszonylag jó vacsora árából akár 5-6-8 félét is kóstolhat.

Azért botrány nélkül nem megy: kávérajongóknak idén nem jár választék

Üröm az örömben, hogy még szinte meg sem nyitott fesztivál de már áll a bál, kiakadtak a kávésok. Idén ugyanis nem válogathat az érdeklődő, melyik fajta kávét szeretné megkóstolni: azt issza, amit kap. Azt az egyet.

A Gourmet fesztivál szakmai napjának sajtótájékoztatóján a Baldaszti Group szakértője többek közt még arról beszélt, milyen jó, hogy az uniformizált termékek helyett a minőséggel, kimagasló szakértelemmel és a nélkülözhetetlen szenvedéllyel kisebb, független kávézókban találkozunk, melyek egyre népszerűbbek a fogyasztók körében. A kávéfajták származását tekintve sokkal fontosabb már a farm és a gazda, mint az ország, és az adott kávé karakterisztikájára helyeződik a hangsúly - véli a szakértő. 

Ehhez képest, mint pár nappal a megnyitás előtt kiderült, a hazai kávéválaszték sokszínűségét idén egyedül a fesztivál egyik támogatója, a Nespresso fogja képviselni, akik kizárólagosságot szereztek a rendezvényre. Ennek megfelelően az eddig évek óta jelenlévő más kávégyártó és -forgalmazó cégek idén nem árusíthatják a termékeiket, sőt még a Magyar Kávé Egyesület sem kapott standot, akiknél tavaly még meg lehetett kóstolni a kisebb cégek kávéit is.

Varjas Gabriella, az Illy hazai forgalmazásával foglalkozó Espresso Kft. marketing- és PR-menedzsere megütközéssel vette tudomásul a döntést. A cég a korábbi években mindig jelen volt a rendezvényen, és idén is készültek a fesztiválra. Aztán hoppon maradtak, ahogy a Magyar Kávé Egyesület összes többi tagja is.

Varjas rámutatott: ha egy ilyen fesztivál arról szól, hogy a hazai gasztrokultúra sokszínűségét mutassák be, akkor hogyan lehet, hogy kizárólag egyetlen gyártó, ráadásul az egyik legnagyobb multi (a Nespresso a Nestlé csoport tagja) képviselje a hazai kávéválasztékot? Varjas szerint ez "meglehetősen visszás dolog, olyan, mintha a Szigetre csak egy zenekar mehetne fellépni". 

Vető Viktória, a fesztivál sajtófőnöke megkeresésünkre csak annyit mondott, hogy idén a Nespresso az egyik támogatója a rendezvénynek, ezért járt számukra a kizárólagosság. Az ügyben kerestük a Nespressot is, de egyelőre nem értük utol őket.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek