Az egykor a szekrény mélyére száműzött edző- és melegítőcuccok egyre inkább divatba jönnek, és ennek megfelelően egyre nagyobb üzletet is jelentenek – olvasható a Huffington Poston. Az angolban jóganadrágnak nevezett, cicanadrágnak beillő edzőgatyák például lassan az új farmerokká, a rikító sportmelltartók pedig kötelező kiegészítővé válnak a cikk szerint. "Én nagyobb örömet lelek abban, ha edzőnadrágot vásárlok, mintha rendes farmert és ruhákat vennék" - mondta például a 27 éves Amanda Kleinhenz, aki edzőtermen kívül is általában melegítőruhákat hord.
Mindez lehet következménye az egyre inkább elszabaduló fitnesz és egészséges életmód mániának, de szerencsés véletlenek találkozásának is. A lényeg, hogy hét százalékkal bővült a piaca az Egyesült Államokban, azaz 31,6 milliárd dollár forgalmat hoztak az eladások 2012 és 2013 augusztusa között, miközben más ruhatermékek eladásai csak egy százalékkal nőttek, így összesen 169,2 milliárd dollárt tesznek ki. Ebből is remekül látszik, hogyha ilyen iramban növekednek az edzőcuccok eladásai, akkor hamarosan a teljes ruhabiznisz negyedét fogják kitenni.
Ehhez persze az is kellett, hogy a legmenőbb divatmárkák is beszálljanak az üzletbe, mint például a Calvin Klein, a Stella McCartney vagy az Alexander Wang, akik kábé 10 ezer forintért árulják a cicanadrágot és 50 ezerért a valamivel puhább, rugalmasabb és kényelmesebb jóganadrágot. Emellett pedig az olyan kereskedelmi hálózatoknak is vannak már fitneszrészlegei, mint a Gap, a Forever 21, a Victoria's Secret és a Macy's. "Ez a fajta aktív ruházat fontos részévé vált a vásárlóink öltözködésének" – említi például Karen Hoguet, a Macy's pénzügyi igazgatója.
A jelenségre felfigyeltek a divatlapok is, a melegítőcuccok népszerűségéről beszámoltunk mi is. A cikkben megszólalt a Refinery29 divatblog szerkesztője, Georgia Greenberg is, aki szerint feltűnő volt, hogy a szeptemberi New York-i divathéten többen viseltek Nike futócipőt, mint dizájner darabokat. Ő maga is pólóban és a nálunk is kapható Adidas Samba cipőben jelent meg – olyan párosításban, amit évekkel ezelőtt biztos, hogy nem mert volna megkockáztatni. "Menőbb, ha kényelmesen és sportosan öltözünk, mintha ragyogók lennénk."
A Nike és a Reebok szerint a növekedés természetesen volt, mert hatalmas igény volt divatos edzőcuccokra, és bizonyos technológia újításokra, amik még kényelmesebbé tették őket. Ehhez hozzácsapódott még az olyan edzésmódszerek népszerűsége is, mint a crossfit vagy pilates például, amik megint újfajta termékek kialakítását tették lehetővé. A pilatesre ugyanis általában mezítláb járnak az emberek, így a Nike megalkotott egy olyan extrakönnyű cipőt, amiben higiénikusabb lehet az edzések látogatása, alig csúszik és még menőn is néz ki. A kör bezárult.