Magyarázkodásra kényszerült Johnny Farah libanoni dizájner, Joe Kesrouanival közös projektjét ugyanis olyan fotókkal hirdette, amelyek számos embernél kiverték a biztosítékot. Mi is többször beszámoltunk olyan esetről, amikor a tervezők kreativitás hiányában bedobják a tabutémák használatát a reklámjaikban, hiszen azt felkapja a média és talán sokkal több emberhez jut el így a nevük. Itt is sokan úgy gondolják, hogy Farah tisztességtelenül választotta ezt a módszert és így szeretné táskáit, öveit és egyéb kiegészítőit reklámozni.
"Ha majd június 28-án eljönnek az emberek és a kiállítás többi fotójával együtt látják ezeket a képeket, akkor megértik majd az összefüggést" - magyarázta közleményben Farah.
Ki az a Johnny Farah?
Farah Beirutban él és ott is látták meg a napvilágot első üzletei a 70-es években. Azóta olyan presztízsvárosokban is jelen van, mint New York vagy Dubai. 1990 és 1994 között ő indította el a Donna Karan férfivonalát, amelyek javarészt táskákat és öveket tartalmaztak. A márkát az Egyesült Államokban, Európában, a Közel-Keleten, Ázsiában és online is megtalálhatjuk.
A tervező azzal védekezett, hogy a képeken látható emberek nem modellek, hanem utcáról betérő járókelők és a pózaikat is ők maguk választották meg. "Sajnálom, ha úgy gondolták, hogy az volt a célom, hogy a nőket degradáló helyzetben mutassam be. Remélem, hogy találkozunk a jövő heti kiállításon, ahol megérthetik, mit is szerettem volna üzenni a fotókkal" - magyarázkodott egy másik levélben a libanoni tervező. Kérdés, hogy ezek után tényleg kíváncsiak lesznek-e az emberek és meglátogatják az eseményt vagy végképp elmegy tőle a kedvük.
A Vice magazin és az öngyilkos nők
Ön mit gondol az ilyen reklámokról?
Gyerekes csínynek tűnhet Farah próbálkozása a Vice magazin tette mellett. Ők egyik számukban olyan fotósorozatot közöltek, amelyben több ismert, öngyilkosságot elkövető nő életének utolsó pillanatát örökítették meg a modellek segítségével. Gyomorforgató az is, hogy a magát egy selyemharisnyával felakasztó Sanmao képe alatt feltüntették a modell nyaka köré tekert darab márkáját és beszerzési helyét is.
A Last Words (Utolsó szavak) névre keresztelt divatanyagot azóta eltávolították a honlapjukról és elnézést is kértek. Kérdés ugye, hogy 2013-ban elég-e ennyi, hiszen az információk (és velük együtt a képek) percek alatt szétterjedhetnek és a közhellyel élve: az internet nem felejt.