Calvin Klein nevét mindenki ismeri, ha máshonnan nem is, hát a piacos hamísított férfialsókról. A tervező farmereivel, fehérneműivel és főként botrányos reklámaival tett szert világhírre, de parfümjeit is rengetegen szeretik. Klein ugyan tanult divattervezést, de sose diplomázott a New York's Fashion Institute of Technology-n, 1962-től öt éven át különböző butikokban dolgozott tervezőként. 1968-ban egy gyerekkori barátjával, Barry Schwartzcal és 10 ezer dollárral elindította első vállalatát, a Calvin Klein Limited-et ahol először csak kabátokat és ruhákat gyártottak.
A nagy ötlet: designer-farmer
Klein egy bizonyos Baron de Gunzburg mentora lett, akinek a bemutatóin keresztül a New York-i elit egyik kedvencévé vált. 1969-ben Klein már a Vogue címlapján szerepelt, márkája 1971-ben egészült ki sportruházattal, klasszikus blézerekkel és női fehérneműkkel – írja a Wikipedia.1973-ban, minden idők legfiatalabb díjazottjaként megkapta a Coty American Fashion Critics díját, 1977-ben pedig már 30 millió dolláros forgalmat bonyolított, köszönhetően farmereinek, melyekre egyre nőtt a kereslet: 1978-ban 200 ezer párat adtak el belőlük.
A designer-farmerek iránti őrületet az váltotta ki többek közt, hogy Klein elsőként nyomta rá nevét a farmerek hátsó zsebére. 1980-ban a designer-alsógatyák fokozták az izgalmakat, melyeken hatalmas betűkkel díszelgett Klein neve. A bugyik 70 millió dollárral növelték a forgalmat egyetlen év alatt.
A másik nagy ötlet: sex sells
Azért a fehérneműk sikeréhez kellett pár szupermodell és celeb is: Kate Moss például Klein farmereiért vetkőzött és ez tette híressé. A hatalmas kültéri hirdetőtáblákon pózoló félmeztelen modellekkel való reklámozás korszakalkotónak számított a 80-as években, Klein egyszerűen megváltoztatta az amerikai fehérneműpiacot termékeivel. Ekkor már 12 ezer üzlete volt Amerikában, éves bevétele meghaladta a 12 millió dollárt.
A hatékony, figyelemfelkeltő reklámozás és az erős médiajelenlét Klein sikerének titka, aki mindig figyelt arra, hogy neve pörögjön a médiában. Ő volt az első, aki férfias alsót gyártott nőknek (ez komoly felhördülést váltott ki akkoriban), tévészpotjaihoz olyan sztárokat keresett, mint Brooke Shields, aki nagyon erotikusan tudta elmondani: nincs semmi közte és Calvin farmere között. Reklámai mindig feszegették a határokat – hatással voltak testképünkre is –, gondoljuk csak a szinte meztelen Kate Moss-ra: persze simán betiltották durva kampányait, Klein készséggel vissza is vonta őket, de akkor már mindenki a CK-ről beszélt – a tervező elérte, amit akart.
A parfüm mindent visz
Az eladások persze nem maradhattak mindig az egekben, 1992-ben majdnem csődöt jelentett a vállalat, de végül parfümjei, sportruhái és fehérneműi életben tartották a céget. A parfümök egyébként is érdemelnek egy külön bekezdést: 30 éve az eladási toplisták élén áll velük Klein. Első illatát, az Obsessiont szintén Kate Moss hirdette, következő nagy sikerű parfümje az Eternity volt, mely a romantikusabb rajongókat célozta meg virágos jegyeivel – pikáns kampányaival pedig mindenki mást. A nagy sikerre való tekintettel az Eternity-nek azóta 17 különböző változata jelent meg. 1994-től kapható a CK One, az első uniszex, nőknek és férfiaknak is ajánlott parfüm, melynek piacra dobása szintén elég különleges húzás volt a 90-es években ahhoz, hogy sikereket érjen el.
1996-ban a Time magazin beválasztotta Kleint a 25 legbefolyásosabb amerikai közé, ezért is lepett meg mindenkit, hogy 1999-ben megpróbálta eladni márkáját. Túl nagy árat kért érte (állítólag 1 milliárd dollárt), csak 2002-ben vette meg a Phillips Van Heusen Corp, valószínűleg 400 millió dollárért. Klein maradt a vállalat vezető-tervezője, 15 éves szerződést kötött a PVH vezetőjével. A most 70 éves tervező hitvallása a minél letisztultabb egyszerűség, semleges és földszíneket használ leggyakrabban, ruhái jól kombinálhatók egymással és nehezen mennek ki a divatból egyszerűségüknek köszönhetően. A CK reklámok mai napig nagyon karakteresek, viszont nem sokat változtak az elmúlt 20 évben: Lara Stone például már szinte unalmasan fetreng, Palvin Barabara pedig hiába maszturbál nagy átéléssel, Brooke Shields-hez képest sehol nincs.
Ami a magánéletét illeti, arról nem sokat tudni: 1964-ben Klein megházasodott, első feleségétől, Jayne Centre-től született lánya, aki jelenleg az NBC szombati Night Live-jának producerként dolgozik. 1974-ben váltak el Kleinék, a tervező 1987-ben újraházasodott, elvette egyik segédtervezőjét, Kelly Rector-t. Tőle 2006 márciusában vált el. Mostanában fiatal fiúkkal szokás összeboronálni a tervezőt, de ehhez tényleg semmi közünk.