Míg az őrült sebességgel koppintó Zara üzletei virágzanak Európában és a fast-fashion termékekre is egyre nagyobb a kereslet, az Inditex márka jövőbeni tervei a nyugati terjeszkedéssel kapcsolatban akadályokba ütköznek. Az elkényeztetett amerikai közönségnek ugyanis az Európából érkező divatos import áru nagyon is elnyerte tetszését, de pár számmal nagyobbak, mint az itteni tipikus Zara vásárlók. A méretprobléma miatt viszont a márka több divatos, gebékre tervezett darabja nem találja meg a megfelelő közönségét az USA-ban, ahol a trendi, de inkább klasszikus, lengébb ruhákat keresik az üzletekben. A konzervatívabb amerikai vásárlóknak az sem nyerte el tetszését, hogy a csontsoványra fogyott vagy androgün modellekkel kampányoló Zara a tengerentúlon leginkább az apróbb termetű, filigrán kínai nők slágermárkájává vált.
A divatcégeknél a méretezés mindig is problémát jelentett, mivel az efféle trükkökkel tömeget lehet bevonzani az áruházakba. Sok márka a jobb eladási statisztika és a hiú ügyfél érdekében hatosra méretezi a valóságban nyolcas vagy tizes ruhákat. Talán a Zarának is be kellene vetnie ezt a jól bevált trükköt ahhoz, hogy befogadja a fizetőképes, de irreális rendszer – írja az Elle.com
A Zara üzleti hozzáállása ellenére érdekes, hogy az Inditex és az amerikai riválisai közötti szakadék csökkeni látszik. A Gap vezetői például a The Economistnak azt válaszolták, hogy nagyon szeretnék úgy szervezni vállalkozásukat, mint az Inditex. Isabel Cavill a Planet Retail tanácsadója viszont megjegyzi, hogy a Gap és a George márka angol tulajdonosa, a brit Asda igyekszik távol tartani magát az Inditexre jellemző ázsiai termeléstől és hazájukhoz közel kívánnak gyártani. A C&A viszont megszállottan igyekszik leképezni az Inditex termékeit és üzleteit, odáig is elment, hogy lefizette a spanyol cég embereit, hogy segítsenek neki és avassák be a cég sikerének titkába. Más elemzők pedig a 'semmi sem tart örökké a divat világában' elven haladva már az Inditex körüli drasztikus változásokat emlegetik.