Néhány héttel azután, hogy a hatvanas évek topmodellje, Twiggy új, az Olay kozmetikai márka számára készült kampányfotója megjelent, máris elkezdték támadni. A fő ok, amiért a fotóval foglalkozni kezdtek az, hogy az idén hatvanéves modell az utómunkának köszönhetően a valós koránál 20-25 évvel fiatalabbnak tűnik, ez pedig megtévesztő lehet a krémtől fiatalodni vágyó vásárlóknak.
A torzító utómunkákkal a lapok szívesen foglalkoznak. Nagy sajtóvisszhangot váltott ki Beyoncé Knowles-nak a L'Oréál számára készült kampányfotója, amelyik először az Elle magazinban jelent meg 2008-ban kétoldalas hirdetés formájában, vörösesszőke hajjal és fehér bőrrel ábrázolva a fekete énekesnőt. A francia kozmetikai óriás - amelyiket itthon 150 millió forintos pénzbírsággal büntette a Gazdasági Versenyhivatal arra hivatkozva, hogy a cég a reklámjaiban megtévesztette a vásárlóit - persze tagadta, hogy agyonretusálták volna az énekesnőről készült fotót. Legutóbb pedig az ötvenéves Madonnáról jelentetett meg a Louis Vuitton olyan erősen retusált kampányfotót, amelyen az énekesnő úgy nézett ki, mint amiről a harmincas éveiben csak álmodozott. Ezzel a trenddel párhuzamosan egyre divatosabb az, hogy a színésznők, modellek smink nélkül jelenjenek meg a címlapokon és azt hangsúlyozzák, hogy nem a képszerkesztő műve, hogy nincsenek árkok a szemük alatt.
A Lesley Lawson névre hallgató Twiggy pedig szívesen vállalja a korát, évek óta a Marks & Spencer kampányarca, aki a ruházati márka reklámjaiban a középkorú, dinamikus, ám nem túl érdekes brit nőt testesíti meg. A világ egyik legismertebb topmodellje ma már inkább a kozmetikai cégek nem túl gyakori megkereséseit vállalja, életműve azonban jelentős, a londoni National Portrait Gallery szeptembertől kiállítással tiszteleg a munkássága előtt. Az A Life in Photographs (Egy élet képekben) című kiállításon olyan, ritka felvételek is láthatók lesznek majd a modellről, mint például a legelső profi fotó, amelyet a majdani férje, Barry Lategan készített róla.
A londoni munkáscsaládból származó lány a hatvanas években, 16 éves korában jelent meg a divatvilágban, amikor az akkori modellek a hagyományos, jól táplált imidzset közvetítették. Rajongói szerint a kórosan sovány - 40 kilogrammos testsúlyát saját elmondása szerint nem önkínzással tartó - Twiggy a kamaszos romlatlanságot képviselte a divat világában, hatását nem kevésbé tartották jelentősnek, mint Coco Chanelét, aki az öltözködési kultúrát reformálta meg.
A divattervezőnővel szemben azonban Twiggy mögött egy egész csapat állt. Justin de Villeneuve fodrász-fotós-lakberendező-költő találta ki számára az uniszex rövid hajat, a miniszoknya és forrónadrág megtervezője Mary Quant tervező pedig jó néhány ruhát adott a számára, amelyek csontos alakját hangsúlyozták. Kamaszos külsejére sminkjével is ráerősítettek, általában hosszú műszempillát viselt, amelyik még inkább nagyította az ártatlan szemeit.
1967-ben már New Yorkban is ismerték őt, és eleinte úgy sejtették, hatása nem lesz maradandó a divatvilágban, pedig jó néhány rajongója volt már, akik megszállottan fogyókúráztak, hogy divatosan soványak legyenek. Ebben az időben Twiggy reklámarc lett, a Toyota és a diétás Coca-Cola szerződtette. A modell körülbelül 22 éves korában hagyta el a szakmát, mondván „az ember nem lehet egy életen át ruhafogas.” A divatszakma utána a színészi és énekesi pályán kereste a kihívásokat, de modellmunkákat azóta is vállalt. Úgy tartja, a sikerének titka a kiegyensúlyozott családi háttér, ennél sokkal többet nem beszélt a magánéletéről.