Hiába a tiltás, tovább trükköznek a boltok: így verik át a magyarokat

trükk-bolt-1497224989
Olvasási idő kb. 2 perc

Mind a boltok, mind pedig a gyártók találtak olyan kreatív módszereket, trükköket, amelyek segítségével kijátszhatják a 2024 márciusától érvényben levő, zsugorinflációval kapcsolatos szabályokat.

Március 1-je óta kell feltüntetniük az 1 milliárd forintnál nagyobb árbevételt generáló üzleteknek, ha egy termék a korábbinál kisebb tömegben vagy térfogatban kerül a polcokra. A szabály ellenére a gyártók és a boltok is megtalálják a módját annak, hogyan kerüljék meg a rendeletet – derül ki a hvg.hu cikkéből. A polcok között ugyanis gyanúsan ritkán lehet találkozni a „Vigyázat, a termék kisebb lett!” kiírással. 

Nemcsak a boltok, a gyártók is trükköznek

A gyártók egyik módszere az, hogy a kisebb méretű termék eredeti kiszerelésű változatát még hat hónapon keresztül forgalmazzák a zsugorodott változat mellett. Ilyenkor ugyanis – a rendelet kiskapuja révén – nem kell feltüntetni a kisebbedés tényét. Egy másik módszer az úgynevezett skimpflation, amely annyira új, hogy még magyar elnevezése sincs. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy minimálisan lerontják a termék minőségét, kicsit megváltoztatják az összetevőket, és új nevet, illetve akár arculatot is adnak a terméknek – persze közben zsugorítják is az árucikket.

Egy korábban nápolyi ketchup néven futó termékből így lett olaszos ketchup, kisebb paradicsomtartalommal, kevesebb fűszerrel és egy kis tartósítószerrel – kisebb kiszerelésben.

Résen kell lennie a vásárlónak, ha nem akar bedőlni a boltok és a gyártók trükkjeinek
Résen kell lennie a vásárlónak, ha nem akar bedőlni a boltok és a gyártók trükkjeinekd3sign / Getty Images Hungary

Az üzletek is megtalálták a maguk kreatív trükkjeit, megoldásait. Eleve sokat számít, hogy a bejáratnál mekkora a figyelmeztető tábla. Sok helyen csak egy A4-es papírt helyeznek ki, amit nem sok mindenki vesz észre. Ugyancsak jól lehet trükközni a polcok között a zsugorodásra figyelmeztető cetlivel. Sok üzlet például az árcédulák mellé helyezi el ezeket, ami így nem sokban különbözik az akciót hirdető papíroktól. 

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek