Az Autoszektor szerint az elektromos autók elterjedésével, illetve az egyre nagyobb számban telepített elektromos töltőállomások létrehozásával együtt a jogalkotóknak ad hoc szabályokat kellett hozniuk. Ilyen, ad hoc szabály többek között a töltőállomások visszaélésszerű elfoglalását büntető regula is.
A számtalan visszaélésre reagálva, miszerint sok esetben kvázi ingyenes parkolóhelyként használták az elektromos autók tulajdonosai a töltés befejeztével is a töltőállomások helyszínét, büntethetővé tették az ott-tartózkodást.
A szabály szerint parkolásra nem használható a töltőállomás
A nyilvános töltőállomások visszaélésszerű elfoglalásának megelőzésére Olaszországban például a KRESZ konkrétan rendelkezik arról, mit szabad, és mennyi ideig.
A szabályozás szerint tilos megállni és parkolni az elektromos járművek feltöltésére fenntartott helyeken.
Ez a tilalom azokra az elektromos járművekre is vonatkozik, amelyek nem hajtják végre a töltési műveletet, vagy a töltést követően egy óránál tovább maradnak ott. A határidő általában csak nappal érvényes: este 23:00 és reggel 7:00 között a 22 kW-nál kisebb teljesítményű töltési pontokon szabad parkolás céljából megállni.
Komoly bírsággal jár, ha megszeged a szabályt
A bírság mértéke Olaszországban 41-168 euró közötti összeg a kétkerekű járművekre és motorkerékpárokra, a többi jármű esetében pedig 87-344 euró közötti összegről szól a csekk. A pénzbüntetéssel együtt ráadásul a rendőri szerveknek joguk van a jármű elszállítására is.
Hazánkban is él ez a parkolási szabály, a magyar elektromos töltési pontokon azonban sokkal rövidebb a türelmi idő. A rendelet értelmében a magyar töltőhelyeken a töltés befejezését követően 15 percen elül el kell hagyni a területet, azonban a bírság is kisebb, mindössze 10 ezer forint.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés