Ez a legújabb spórolási trend a magyarok körében

sporolas-trend-nyito
Olvasási idő kb. 3 perc

Egyre többen választják a prémium cikkek helyett a boltok saját márkás termékeit – így próbálnak spórolni a vásárlók. Ráadásul ez a trend nemcsak az alacsonyabb jövedelmű, hanem a tehetősebb fogyasztókra is jellemző lett.

Megnőtt a kereslet a saját márkás árucikkek iránt a boltokban. Már a tehetősebb fogyasztók is fontolóra veszik, hogy ne ragaszkodjanak a megszokott termékekhez, ezért a prémium cikkek forgalmazói kritikus időszak előtt állnak – írja az Economx.

Az élelmiszeren is próbálnak spórolni az emberek

Világszerte megterheli a háztartások költségvetését a tartós infláció, ami kihat a vásárlási szokásaikra is. Ezért egyre népszerűbbé válnak az úgynevezett saját márkás termékek az üzletekben – mutat rá az EY friss nemzetközi kutatása. A felmérés 30 ország több mint 23.000 fogyasztójának megkérdezésével készült.

Eszerint a vevők 72 százaléka árérzékenyebbé vált, különösen az élelmiszerek és más alapvető árucikkek esetében.

Számos válaszadó emellett kevesebbet költ ételrendelésre, divatcikkekre, szépségápolásra, valamint szórakoztató elektronikára, és a megkérdezettek kétharmada a jelenlegi helyzetben azt is átgondolja, miként hódoljon kedvenc időtöltéseinek.

Igyekeznek spórolni az élelmiszeren is az emberek, a legújabb trend, hogy a saját márkás termékeket választják
Igyekeznek spórolni az élelmiszeren is az emberek, a legújabb trend, hogy a saját márkás termékeket választjákNikola Stojadinovic / Getty Images Hungary

Az élelmiszer-vásárlás tekintetében a fogyasztók közel egyharmada már a saját márkás termékeket részesíti előnyben, és többségük szerint ezek ugyanúgy megfelelnek az igényeiknek. Sőt, több mint harmaduk nem is tervezi, hogy visszatér a korábban preferált prémium termékekhez.

Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője rámutatott: „A kiskereskedők igyekeznek kihasználni a helyzetet, és jól célzott promóciókkal tovább gerjesztik a saját márkás termékek iránti növekvő keresletet. Ezért a prémium cikkek forgalmazói kritikus időszak előtt állnak. A vevői igények sokkal mélyebb ismerete és azok változásainak azonnali nyomon követése lesz szükséges ahhoz, hogy jobban optimalizáljak a kínálatot.”  Ráadásul kiderült, hogy

a saját márkás termékek iránti lelkesedés nem csupán a közepes és alacsonyabb jövedelmű rétegeket jellemzi. A tehetősebb fogyasztók is vásárolnának ilyen árucikkeket, és ezt minden kategóriában fontolóra veszik.

A friss és csomagolt élelmiszerek mellett nem kizárható, hogy a háztartási és ruházati termékek, illetve a szépségápolási és kozmetikai cikkek terén is megnő a saját márkás árukra a kereslet.

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?

Érdekességek