A hazai élelmiszer- és diszkontáruházak saját márkás termékei minőségüket tekintve nem maradnak el a nagy márkáktól, az áruházak tájékoztatása szerint egyre többen keresik is őket.
Az elmúlt évek magas inflációja jelentős hatással volt a fogyasztói szokásokra; egyre többen választanak olcsóbb, saját márkás termékeket. Ez a trend különösen érezhető Magyarországon, ahol a legnagyobb kiskereskedelmi láncok is tapasztalják a vásárlók átállását a drágább, ismert márkákról a boltok saját márkáira – írja a Pénzcentrum, miután a Spar, az Auchan, az Aldi, a Penny és a Lidl szóvivőit is megkérdezte a témában.
![Egyre több boltban keresik a saját márkás termékeket a magyarok](http://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5623/56231/562314/56231425_32f218f047371c11165cff87c3c9ba0f_wm.jpg)
Keressük a saját márkás termékeket
Egyre több termékprofilban gyarapszik a saját márkás élelmiszerek, tisztítószerek, vegyi áruk és kozmetikai cikkek száma, a vevők is egyre szívesebben emelik le ezeket a polcokról a felmérések szerint. Már azon boltokban is zömmel ezeket keresik a magyarok, amelyek nem a tipikusan saját termékekkel operáló diszkontáruház-láncok. A Pénzcentrum megkérdezte a nagy magyar üzletláncokat, miként alakultak át a fogyasztási szokások az inflációnak köszönhetően, és melyek a legnépszerűbb termékeik. Mint kiderült, már a legnagyobb kiskereskedelmi láncok is azt tapasztalják, hogy a vásárlóik átállnak a drágább, ismert márkákról a boltok saját márkáira.
Ennek azonban az árérzékenység csak az egyik oka, minőségben is egyre jobbak a boltok márkái.
Maczelka Márk, a Spar Magyarország kommunikációs vezetője szerint a saját márkás termékek forgalma folyamatosan nő, 2023-ban 19,3%-kal több ilyen terméket vásároltak, mint a korábbi évben, ez még részben az inflációnak volt köszönhető.
„Ennél sokkal beszédesebb mutató az, hogy míg 2023-ban gyakorlatilag a teljes FMCG-piac a mennyiségek tekintetében erős visszaesést mutatott, addig a saját márkáink mennyiségi eladása közel 4%-kal tudott a tavalyi évben nőni” – fogalmazott. A SPAR-ban leginkább az S-Budget termékcsalád, azon belül is a csemege termékek, a tejtermékek és a baromfiáru vezet, de a Regnum húsüzem által gyártott termékeket is egyre inkább keresik a vevők. A SPAR esetében a saját termékek 85 százaléka ráadásul magyar termék.
![A diszkontokban is népszerűek ezek a termékek](http://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5623/56231/562314/56231429_911d7abc90771c37533be50d0595e371_wm.jpg)
A saját márkás termékek követik a vásárlók igényeit
Az Auchan szerint a saját márkás termékeik felfutásának nem csak a kedvező ár az oka:
„Ennek a kedvező áron kívül az is az oka, hogy ezek a termékek rugalmasabban követik a változó vásárlói igényeket. A vevők pedig láthatják, hogy a kedvező ár mellett jó minőséget is kapnak, sőt, ezek a termékek már csak azért sem rosszabbak a nagy márkákénál, mert az áruházlánc a legnagyobb kincsét, a nevét adja hozzájuk” – fogalmaztak a Pénzcentrumnak a saját termékeikkel kapcsolatban. Ők mintegy 2000 saját márkás terméket tartanak boltjaikban, 200 magyar termelővel és vállalkozással működnek együtt. Nálunk leginkább a gyümölcsleveket, tejtermékeket, sütési alapanyagokat és a zöldségkonzerveket keresik.
Tudatos vásárlók lettek a magyarok
A körképből az is kiderült, hogy az ALDI vevői a 2023-as évben még inkább ártudatosabbá váltak, nemcsak az aktuálisan legalacsonyabb árat, hanem a kedvezményeket, kuponokat, az XXL kiszerelésű termékeket is előszeretettel választják. Hasonló tapasztalatokról számolt be a Penny képviselője is a lapnak, ahol nemcsak kifejezetten olcsó, de magas minőségű saját márkákkal is igyekeznek a minőségi termékeket megfizetni tudó vásárlók igényeit kiszolgálni. Külön jelölik a hazai termékeket is, a zöldségek-gyümölcsök tekintetében pedig a girbe-gurba, szépséghibás, de minőségileg kifogástalan darabokat is szívesen vásárolják tudatos fogyasztóik.
A Lidl a vásárlók árérzékenységére reagálva tartós árcsökkentési programba kezdett, és azóta is az olcsóbbá váló termékek egyre bővülő kínálatával segíti vásárlóit. A diszkontáruház közleményéből kiderül, hogy a vásárlók körében a saját márkás termékek közül a legnépszerűbbnek a tej és a tejtermékek, a felvágottak és a friss húsok bizonyultak, de a fagyasztott termékeket, a nassolnivalókat, az ásványvizeket és üdítőket is szeretik a vevőik.
![](https://kep.index.hu/1/0/5745/57454/574548/57454875_b252945c3edff78029d100d12850877a_wm.jpg)
Kutyabarátok készüljetek!
Jön a Dogz, az év legnagyobb kutyás fesztiválja! Falkasétákkal, állatorvosi tanácsadással, kutyás bemutatókkal, kutya&gazdi fotózással és sok más ingyenes programmal várunk szeptember 7-én a Városligeti Nagyréten.
Váltsatok jegyet a DOGZ fesztivál színpad izgalmas előadásaira is!
hirdetés