Sütő Ágnes, a KiberPajzs társ-projektgazdája, a Magyar Bankszövetség főtitkárhelyettese arról számol be az Index cikkében, hogy az online ügyintézések és vásárlások alatt „a leggyengébb láncszem” minden esetben a felhasználó.
Mi vagyunk azok, akik kinyitjuk az ajtót és beengedjük a bűnözőket – árulta el.
A rendőröktől is érkezett figyelmeztetés
Természetesen a csalók tevékenysége nem korlátozódik hazánkra, a világ minden táján visszaélnek az emberek jóhiszeműségével, karácsony közeledtével pedig újabbnál újabb alkalmakat találhatnak erre. Sokan hiszik el, hogy nevetségesen alacsony áron hozzájuthatnak például egy vágyott termékhez, ami azonban hiba: ez a csalók egyik tipikus módszere.
Webáruházak, csomagküldő szolgálatok hamis ajánlataival, hamis befektetési lehetőségekkel, banki ajánlatokkal is megkeresik a jóhiszemű felhasználókat, nincs olyan ember, aki ne lenne veszélyeztetve, bár a tapasztalatok szerint legtöbbször idős embereket vernek át. Tévhit, hogy a banki rendszereket törik fel és így szereznek meg akár milliós nagyságrendre rúgó összegeket:
a valóság az, hogy az ügyfelek adják át nekik önként adataikat.
Halász Viktor, a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda szakértője szerint fontos, hogy a gyanúra okot adó kérésekre felfigyeljünk, ne adjunk meg telefonon minket megkereső, állítólagos ügyintézőnek PIN-kódot vagy jelszót, és semmiképp ne töltsünk le programokat eszközeinkre ilyen felszólításoknak engedelmeskedve.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés