A pluszköltségektől és a rendszer összeomlásától is tartanak a vállalkozások. Az RTL beszámolója szerint az IKEA már tárgyalásokat kezdeményezett a Magyar Postával az együttműködés lehetőségeinek feltárása érdekében, és van olyan cég is, ahol erőforrásokat kell átcsoportosítani a változás miatt.
Mint ismert, a jogszabály szerint március 28-tól kötelező lesz a Magyar Posta szolgáltatásait is felajánlani a hazai bejegyzésű webshopoknak a házhoz szállításhoz.
Tartanak az új szabályozástól a cégek
„Komoly kérdés lehet, hogy az eddigi postai minőség mennyire fog romlani a hirtelen drasztikusan megnövekvő csomagszámnak köszönhetően. Mivel jelenleg nincs látványos toborzás, így hirtelenjében teljesen össze is omolhatna a szolgáltatásuk” – hívta fel a figyelmet Jánvári András webkereskedelmi szakértő a Multi-vitamin.hu webáruház sajtóközleményében. Korábban már az Ecommerce Hungary alelnöke, Ormós Zoltán is arról beszélt, hogy „nagy az ijedtség” a szektorban.
A rendelkezésről, melyről a Díványon is beszámoltunk, először a posta február 16-i körleveléből értesülhetett a közvélemény, azonban később a cég saját honlapján is közzétette a formai követelményeket.
A posta nem aggódik
A kosarertek.hu az ügyben megkérdezte a Magyar Postát, amely csupán a következő választ adta: „társaságunknál évről évre dinamikusan emelkedik a belföldi csomagszolgáltatások igénybevétele. Elmondható, hogy jelentős mértékű növekedést a Covid időszaka alatt realizáltunk, azt követően ez a tendencia kissé visszaesett, de 2023-tól kezdődően ismét 10% feletti mértékben növekszik a kezelt csomagok száma”.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés