Rengeteg a panasz a kézbesítésre: hatósági ellenőrzést kapnak a postai szolgáltatók

posta panasz telefon
Olvasási idő kb. 2 perc

A kézbesítéssel és a panaszkezeléssel kapcsolatban is elégedetlenek a magyarok, ezért a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság (NMHH) úgy döntött, hatósági ellenőrzés útján deríti ki, mi okozhatja ezeket a problémákat.

Nem csak a csalók megnövekedett száma miatt akadnak gondjai a magyaroknak postai szolgáltató által kézbesített küldeményeivel: gyakran fordul elő, hogy bár minden adat pontos, mégsem érkezik meg rendeltetési helyére egy csomag, még akkor sem, ha a szolgáltató által megjelölt időpontban a címzett otthonában várja, hogy átvehesse azt.

Sok a panasz a postai szolgáltatókra

Az NMHH honlapján tájékoztatott arról, hogy a panaszok tömeges mivolta miatt ellenőrzést indít. A panaszok a következő területeket érintik:

  • a megrendelt termékek kézbesítése elhúzódik,
  • a webáruházak által feladott csomagok egyáltalán nem érkeznek meg, vagy nem a rendeléskor megadott címre kézbesítik azokat,
A postai szolgáltatókkal kapcsolatos gyakori panasz az, hogy hiába várják küldeményeiket a címzettek
A postai szolgáltatókkal kapcsolatos gyakori panasz az, hogy hiába várják küldeményeiket a címzettekMatthias Ritzmann / Getty Images Hungary
  • a küldemény átvétele azért volt sikertelen, mert az átvételhez küldött kód nem volt megfelelő,
  • a panaszosok a postai szolgáltatók ügyfélszolgálatát nem tudták elérni,
  • az esetleg írásban benyújtott panaszokra nem érkezett válasz,
  • a telefonos ügyfélszolgálat a csomag hollétéről, várható érkezéséről nem tudott valódi tájékoztatást nyújtani.

A vizsgálat során megpróbálják feltárni az okokat, amelyek az elégedetlenség hátterében állnak, valamint az is céljuk, hogy elérjék az optimális működést a szolgáltatóknál.

„A postai szolgáltatások megbízható működése az online kereskedelem terjedésével egyre szélesebb körben kiemelt fontosságú”

– írják honlapjukon. A közelgő karácsonyi időszakban valószínűleg még tovább fokozódik a nyomás a postai szolgáltatókon. Az olcsó, gyakran kínai háttérrel működő gyűjtőoldalakról nagy tömegben rendelt, filléres termékek miatt mostanra egész évben sok a munkájuk a szolgáltatóknak: ha ez már az ünnepek előtt ilyen gondokat okoz, decemberben összeomolhatnak a rendszereik.

Megjelent az új Dívány-könyv!

Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?
Érdekességek