A Netflix egy új és igen meglepő megoldással kísérletezik annak érdekében, hogy növelje felhasználói bázisának méretét és bevételeit. A cég azt tervezi, hogy az európai és az ázsiai piacokon ingyenesen is elérhetővé teszi a szolgáltatását – írja a hvg.hu.
Jó hír a filmrajongóknak: ingyenessé válhat a Netflix
A Netflix régóta szeretné növelni felhasználói bázisát. Ezért most egy ingyenes, ám reklámokkal tarkított előfizetési opció is felmerült, amit Európa-szerte alkalmazna a szolgáltató. Az árbevételt úgy növelnék, hogy bár előfizetési díjat nem kérnének, az „ingyen moziért” cserébe a felhasználók reklámokat is kapnak a tartalmak mellé.
A Netflix Kenyában már kipróbálta az ingyenes modellt, majd a kísérleti időszakot 2023 végén lezárta. A cég vezetése most ennek eredményeit vitatja meg,
mérlegelve, hogy az afrikainál jóval nagyobb piacokon is meglépjék-e a platform ingyenessé tételét.
A Netflix ezzel két legyet ütne egy csapásra. Egyfelől olyan felhasználókkal is növelni tudná a bázisát, akik jelenleg nem engedhetik meg maguknak, hogy előfizessenek a szolgáltatásra. Másfelől a reklámidő értékesítésével valószínűleg jóval több pénzt tudna behúzni a cég, mint az előfizetésekből - főleg, hogy az árverseny miatt az előfizetési díjakat nem lehet tovább emelni. A Bloomberg adatai szerint
bár a Netflix a legnagyobb streaming-szolgáltató a piacon, mégis a hirdetésekből viszonylag alacsony, 0,4 milliárd dolláros bevétele van, szemben a Disney-vel (8,7 milliárd dollár) és az Amazonnal (1,1 milliárd dollár).
A szolgáltatás ingyenessé tételére azonban az ügyre rálátó illetékesek szerint még várni kell, mert a Netflix vezetőségében jelenleg csak tárgyalások folynak a témában. Vagyis ha lesz is valami a dologból, annak bevezetése még hónapokat, éveket vehet igénybe.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés