A Google tulajdonában levő YouTube-on reklámblokkolót használókra rájár a rúd: a techóriás egy cseles módszerrel bünteti, hogy nem kérnek felhasználói a számára bevételt generáló hirdetésekből.
A PC Fórum azt írja, hogy sok felhasználó tapasztalta a YouTube lassulását: az erről beszámoló internetezőket összekötő kapocs a reklámblokkoló használata.
A Redditen megosztott tapasztalatok szerint maga az oldal lassabban tölt be, a videók szintén, és kevesebbet is pufferelnek.
Már tavaly novemberben terjedni kezdtek olyan híresztelések, melyek szerint a Google meglépte a lassítást, ám akkor még azt feltételezték, csak bizonyos böngészőkben kell ezzel számolni. Most már az a valószínűbb, hogy a cég ekkor tesztelte a most szélesebb körben működő üzemet.
A lépés a cég szempontjából logikus: ingyenes szolgáltatásának felhasználóin úgy tud keresni, ha reklámokat mutathat nekik, melyekért a hirdetők fizetnek. Ha az internetező ebből nem kér, akkor az ő élményének fokozása nem prioritás a szolgáltató számára többé – azt ugyanis régóta tudjuk, hogy valóban ingyen gyakorlatilag semmi sincs az interneten sem.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés