Az infláció ugyan egy számjegyűre mérséklődött már, de ez nem azt jelenti, hogy nem érint fájdalmasan a heti nagybevásárlás sokakat. A G7 folyamatosan monitorozza az élelmiszerárakat, és most érdekes adatokat osztott meg.
Az árak monitorozásához összeállítottak egy szubjektív bevásárlókosarat, melynek tartalma ugyanakkor viszonylag jól lefedi azokat a termékeket, amelyeket a legtöbb háztartás vásárol a toalettpapírtól a csirkemellig. Az ebben a kosárban megtalálható termékek árváltozásairól készített grafikon megmutatja, mely élelmiszer drágult 2021 vége és 2023 vége közt a legnagyobb mértékben.
Az abszolút győztes nem más, mint a só: 136,7 százalékos áremelkedést produkált.
A kétrétegű toalettpapírnál 119,3 százalékos drágulást rögzítettek, a kifli és a zsemle a dobogó harmadik fokán áll, egyaránt 118,5 százalékos drágulással.
A negyedik helytől a tizedikig lefelé a félbarna kenyér, a szénsavas ásványvíz, a kóla, az arabica kávé, a durum spagettitészta, a sertés darált hús és az A minőségű rizs szerepeltek.
Hét olyan élelmiszert is találtak, amelynek ára csökkent – a kígyóuborka, a csirkemellfilé és a vaj ára csekély csökkenést produkált, de a liszt, a piros burgonya, a 2,8 százalék zsírtartalmú UHT-tej és a napraforgóolaj ára érezhetően lett alacsonyabb. A legnagyobb nyertes az olaj 26,7 százalékkal, de a tej is 19,1 százalékkal lett olcsóbb.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés