Ha így fizetted be a számlád, veszélyben a pénzed: sürgősen keresd fel a bankod

Szénási Pál
GettyImages-1203592396
Olvasási idő kb. 2 perc

A Magyar Telekom nevét felhasználva, egy új trükkel próbálják megszerezni az adatainkat a csalók. A cég azt kéri, semmilyen, e-mailben érkező linkre ne kattintsunk!

Újabb arcátlan trükkel probálkoznak a csalók, akik ezúttal a Telekom nevében küldenek számlabefizetésre vonatkozó vagy webmail-belépésre ösztönző gyanús e-maileket – figyelmeztet a cég. A Telekom arra kéri az ügyfeleit, hogy semmiképp se kattintsanak a levélben található linkre, hanem az ügyintézéseik alkalmával használják közvetlenül a vállalat oldalán található belépési lehetőséget.

Újabb e-mailes csalás terjed

Egyik csalás után jön a másik: a gyanús e-mailek ezúttal számlabefizetésre vonatkoznak, a csalók a levélben megadott linken keresztül próbálják megszerezni az adatainkat, ahonnan online befizetési felületre terelik a gyanútlan ügyfeleket. A cég azt tanácsolja, hogy

ha valamelyik e-mailben található linkre kattintva megadtuk a fiókunk adataidat, akkor változtassuk meg a jelszót.

Akkor pedig, ha a számlánkat is a levélben szereplő linken keresztül, a bankkártya adatok megadásával fizettük be, úgy mindenképpen fontos felvenni a kapcsolatot a számlavezető bankkal.

A szolgáltató honlapján figyelmeztet a legújabb, e-mailen terjedő csalásra
A szolgáltató honlapján figyelmeztet a legújabb, e-mailen terjedő csalásraMariia Siurtukova / Getty Images Hungary

Fontos óvintézkedések

A cég arra hívja fel a figyelmet, hogy kizárólag a szolgáltató hivatalos, webes elérhetőségén keresztül lépjünk be az ügyintézési felületre, továbbá arra, hogy ne reagáljunk az e-mailben érkező, kétes üzleti ajánlatokra. Ezek mellett ellenőrizzük, hogy az e-mailben szereplő link érvényes-e: ehhez nem is kell rákattintani, elég, ha a kurzort fölé helyezzük, és megjelenik a teljes honlapcím. Arra is figyelmeztetnek, hogy csak biztos helyről töltsünk le applikációt, és ne higgyünk a kecsegtető ajánlatoknak, regisztrációval elérhető ingyenes utazásoknak, autónyereményeknek sem, ezek ugyanis a legtöbb esetben átverések. Ahogyan a legtöbb szolgáltató, úgy a Telekom is kiemeli, hogy

a bankok, infokommunikációs cégek és más szolgáltatók soha nem kérnek személyes adatokat e-mailben, telefonon vagy SMS-ben.

Hangsúlyozzák továbbá, hogy olyan erős, legalább 12 karakteres, kis- és nagybetűs, speciális karaktert is tartalmazó jelszóval védjük az online felületeinket, amelyet nem lehet kikövetkeztetni a nevünkből és a születési évszámunkból.

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek