Pénzt akart befizetni az ATM-be egy banki ügyfél, ehelyett rengeteg pénzt veszített el a számlájáról. Kiderült ugyanis, hogy a használt berendezésből távozás előtt ki kellett volna lépnie – írja Az én pénzem.
Figyelni kell erre az ATM-s pénzbefizetésnél
Saját bankja fiókjában levő bankjegykiadóba (ATM) akart valaki pénzt befizetni. Bankkártyájával belépett az ATM-be, de az a menüpont, amit használni akart, inaktív volt, így nem tudta elvégezni a műveletet. Végül elment, de nem sokkal később észrevette, hogy valaki pénzt vett fel a számlájáról.
Kiderült, hogy súlyos hibát ejtett: az ATM-be ügyfél-hitelesítéssel, PIN-kóddal lépett be, ám távozás előtt elfelejtett kilépni a rendszerből, így a soron következő személy akadály nélkül hozzáfért a számlájához.
Panaszt tett a banki ügyfél
Miután a kilépés szükségességére semmi sem hívta fel a figyelmet az ATM-nél, az ügyfél a Pénzügyi Békéltető Testülethez (PBT) fordult. Mint elmondta, átnézte az automata szolgáltatási leírását, de nem szerepel benne, hogy a belépési folyamatot meg kellett volna szakítania, és csak ezután távozhatott volna biztonságosan az automatától. Hozzátette, hogy a bankkártya fizikai behelyezését igénylő rendszernél az automata a kártya kiadásával automatikusan lezárja az ügyfél belépését, valamint hang- és fényjellel is figyelmeztet, hogy az ügyfél vegye ki a kártyáját, ezzel szemben az adott esetben semmi sem jelezte, hogy másképpen is ki kellene lépnie a rendszerből.
Nem volt egyértelmű az információ
A PBT végül neki adott igazat, megállapította, hogy sem az ATM képernyőjén, sem annak környezetében nem volt olyan konkrét, világos és egyértelmű információ, amely arra vonatkozott volna, hogy a PIN-kód megadását követően belépett a számlájához hozzáférést biztosító felületre, és abból – távozás előtt – kifejezett menüparanccsal ki kell lépnie.
Az ügyben becsatolt videófelvételeken is látható, hogy az ügyfél várakozott egy rövid ideig a gépnél, de ezután sem jelent meg figyelmeztető tájékoztatás a kilépésre. Végül a bank is elismerte, hogy a készpénzfelvételt egy ismeretlen személy kezdeményezte, a panaszos számláján terhelt 150 ezer forintot is ő vette fel. Az újonnan érkező ügyfél megpróbálta a saját kártyáját használni, de az még mindig az előző ügyfél számlájára volt belépve, így továbbra is a korábbi ügyfél számlájához fért hozzá. A banknak meg kell térítenie a 150 ezer forintos kárt.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés