Ez a legnagyobb probléma jelenleg az üvegvisszaváltással

uveg-visszavaltas-1164758874
Olvasási idő kb. 3 perc

Elérte a héten a napi 2,5 milliót azoknak a palackoknak a száma, amelyet az új üvegvisszaváltási rendszerben váltottak vissza a vásárlók. A DRS egyre nagyobb népszerűsége ellenére nem minden áruházlánc elégedett, közülük az egyik a rendszerbe való regisztráció csúszásának tudja be a fennakadásokat.

A napi több mint két és fél milliónál is több lehet a jövőben a rendszerben visszaváltott műanyag, fém és üveg italcsomagolás, emellett a REpont applikációt is egyre többen használják, amelyet eddig 400 ezren töltöttek le – számolt be a DRS-rendszer kapcsán érkezett legfrissebb adatokról az Index, hozzátéve: a MOHU tájékoztatása szerint, miután

egyre több helyen keresik a vásárlók a visszaváltás lehetőségét, újabb boltok csatlakozása is várható.

Noha a rendszer egyre népszerűbb, vannak még fennakadások. Mindezt a MOHU is elismerte, amely a lap érdeklődésére elmondta: az érintett üzletek még ismerkednek az új rendszerrel, és érkeznek visszajelzések többek között az automaták ürítésével és azok környékének tisztaságával, vagy azzal kapcsolatban, hogy a vártnál korábban megtelnek az üzletekben található visszaváltók.

Egyre népszerűbb az üvegvisszaváltási rendszer, de azért még vannak fennakadások
Egyre népszerűbb az üvegvisszaváltási rendszer, de azért még vannak fennakadásokAlina Kostrytsia / Getty Images Hungary

Kisebb hibák előfordulnak, de megoldják

A lap körképet készített a nagy áruházláncok tapasztalataiból. A Lidl Magyarország visszajelzése alapján minden áruházukban megtalálhatók az automaták, van olyan üzletük, ahol több is. Úgy érzékelik, hogy a logóval ellátott termékek számának növekedésével egyre több csomagolást visznek vissza a vásárlók.

A Penny szerint az átállás zökkenőmentesen halad, csupán az automaták működtetése során tapasztaltak kisebb problémákat, amelyek elhárításán már dolgoznak. Ugyanígy áll a CBA is, de nagyobb fennakadásokat a Tescónál sem tapasztalnak. Mint azt közölték, a több mint 1700 általuk forgalmazott, érintett termék közül már több mint 70 százalékos az átállás.

Az Auchannál is lassan, de fokozatosan növekszik az üvegvisszaváltások száma, amely üzletláncnál egyébként folyamatos átállás.

Az üvegvisszaváltással ez a legnagyobb probléma

A Spar Magyarország napi több mint 600 ezer vásárló mellettmindössze tucatnyi alkalommal tapasztalt fennakadást a DRS július 1-jei bevezetése óta. Az áruházlánc szerint azonban kihívást jelent a vásárlók megfelelő tájékoztatása és az áruházi folyamatok menedzselése is, ám a legnagyobb problémát a termékregisztráció csúszása jelenti. Mint mondták, több alkalommal is gondot okozott már, hogy bár egyes termékeken ott a DRS-logó, így a vásárló ki is fizeti a palack után az 50 forintot, a gép viszont még nincs felprogramozva arra, hogy vissza is vegye azt. 

A Dívány ezzel kapcsolatban megkereste a MOHU-t azzal a kérdéssel, hogy vajon milyen hosszú az a folyamat, amíg egy palackot a DRS-ben regisztrálnak – válaszukkal frissítjük cikkünket.

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?

Érdekességek