Vannak olyan félmondatok, szokások, amik vásárlói oldalról ártalmatlannak tűnhetnek, a gyorséttermi dolgozók számára viszont olajat önthetnek a tűzre. Persze nekik munkaköri kötelességük, hogy kedvesek legyenek a vendégekkel, így ebből általában nem lehet észrevenni semmit, de biztos lehetsz benne, hogy néha náluk is betelik a pohár. Itt a Reader's Digest listája arról, hogy melyek azok a dolgok, amik a leginkább próbára teszik a türelmüket.
1. Nem konkretizálod a rendelésed
A rendelést nem kell túlbonyolítani, de ha nem mondod meg, hogy konkrétan mit szeretnél, akkor a kiszolgálónak újabb kérdéseket kell feltennie, ami csak lelassítja a sort. Vegyük például a Happy Meal menüt, ami ötféle szendviccsel és harapnivalóval, illetve kétféle körettel és ötféle itallal kérhető. Ha tehát csak annyit mondasz, hogy egy „Happy Meal menü lesz”, az önmagában nem elegendő.
2. A gyereket küldöd rendelni
Lehet, hogy számodra cukinak tűnik, ha a gyerek adja le a rendelést, de a pult túloldalán nem biztos, hogy értékelni fogják. A gyerekek szavait a zajos környezetben nehezebb kivenni, és nem is mindig fogalmaznak pontosan, ezért megint csak vissza kell kérdezni, miközben a többi vásárló kénytelen várakozni.
3. Túl sokat rendelsz a kiadóablaknál
A külső kiadóablak elsősorban a gyors rendeléseket szolgálja, ezért ahhoz, hogy a rendszer olajozottan működjön, a kiszolgálásnak hatékonyan, feszes tempóban kell zajlania. Ha azonban egy teljes focicsapatnak akarsz kaját kérni, akkor ez nem fog összejönni. A nagyobb rendeléseket ezért célszerű inkább a vendégtérben leadni.
4. Nem várod meg, hogy szólítsanak
Amikor beállsz az autóddal a mikrofonos panel mellé, hogy leadd a rendelésed, egy udvarias köszönés még belefér, de ne kezdj egyből belemenni a részletekbe. Ilyenkor egy érzékelő jelzi a dolgozóknak, hogy új vásárló érkezett. Ha nem reagálnak azonnal, az valószínűleg annak köszönhető, hogy még az előző rendelés összeállításával vannak elfoglalva.
5. A szokásosat kéred
Ha gyakori vendég vagy egy helyen, ez kényelmes megoldásnak tűnhet, de a gyorséttermekben akkora tömegek fordulnak meg naponta, hogy nem várhatod, hogy a dolgozók minden vendég esetében számontartsák, ki mit szokott kérni.
6. Erőlteted a borravalót
Miközben a hagyományos éttermekben nagyon is helyénvaló borravalót adni, addig a gyorséttermi alkalmazottak nem fogadhatják el azt (arra kell kérniük a vásárlót, hogy az adománygyűjtő perselybe dobják az erre szánt pénzt), ezért bármennyire is elégedett vagy a sajtburgerrel, semmi értelme erősködnöd. Néhány kedves szóval többet érsz.
7. Megkérdezed, hogy mit érdemes enni
A gyorséttermi dolgozók folyamatos rohanásban vannak, hogy a sor minél gyorsabban haladjon, ezért egy ilyen kérdéssel csak frusztrációt okozol. Amíg várakozol, a kihelyezett táblákon átnézheted a kínálatot – ahhoz képest ők sem tudnak túl sok újdonsággal szolgálni.
8. Visszamész szószt kérni
Ha csak azután jut eszedbe ketchupot kérni, hogy már összerakták a rendelésed, ne csodálkozz, ha ferde szemmel néznek rád. Ez szintén megakasztja a munkamenetet, és lassítja a haladást, hiszen külön be kell ütni a kasszába. Tegyél magadnak (és nekik) egy szívességet, és már az elején gondolj a szószra.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés