Teszt: mennyibe kerül manapság egy használható hűtő? Meg lehet úszni 100 ezer forint alatt is?

GettyImages-466216206
Olvasási idő kb. 5 perc

18 márkától összesen 160 kombinált hűtőt, 15 hűtő- és 10 fagyasztószekrényt, illetve 1 fagyasztóládát vizsgált meg legújabb tesztjében a Tudatos Vásárlók Egyesülete. Mutatjuk az eredményt.

A nemzetközi fogyasztóvédelmi szervezetekkel közösen végzett teszten, amelyen beépíthető hűtők, kétajtós (side by side) és többajtós (multidoor) modellek is szerepeltek, a szakemberek elsősorban a készülékek hűtési és fagyasztási hatékonyságát, energiaigényét, megbízhatóságát és általános használhatóságát vizsgálták.

„Abban ne reménykedjünk, hogy találunk olyan terméket, amelyik minden szempontból kiválóan muzsikál. Ezért gondoljuk végig alaposan, hogy számunkra mely jellemzők a legfontosabbak, és aszerint válasszuk ki az optimálisan teljesítő terméket. Kompromisszumra szükség lesz. De jó hír, hogy a legtöbb termék jól, sőt, nagyon jól teljesített a teszteken, úgyhogy van miből válogatni, ha már megvan a konkrét célunk” – írta közleményében az egyesület. Lássuk, hogy az egyes termékkategóriákban milyen eredmények születtek.

Nem csak a méret a lényeg
Nem csak a méret a lényegSmile / Getty Images Hungary

Kombinált hűtők

A legnépszerűbb és legszélesebb választékban kínált kombinált hűtőknél a vizsgálaton a legnagyobb súllyal a hűtési és fagyasztási hatékonyságot vették figyelembe. Ezt úgy ellenőrizték, hogy megmérték, mennyi alatt hűtik le, illetve fagyasztják le a kívánt hőfokra az ételt, valamint újabb élelmiszerek behelyezésekor mennyire tartják stabilan belső hőmérsékletüket. A hűtési hatékonyság tekintetében a legjobb eredményt a Whirlpool W7 931T OX és Whirlpool W7 931A OX modellek érték el, míg a fagyasztási hatékonyság abszolút győztesei a LG termékei lettek.

Az összes szempont figyelembevételével a lista élén két Samsung és egy LG készülék végzett 90 százalék feletti eredménnyel. Ezek jól hűtenek, stabilan tartják a beállított hőmérsékletet, mindemellett pedig energiatakarékosan működnek.

A dobogósok átlagára 265 és 299 ezer forint között mozog.

Ennek ellenére ezúttal is kiderült, hogy nem érdemes csupán a márka alapján dönteni: az LG és a Whirlpool más termékei a lista végén végeztek. Jó hír viszont, hogy a 100 ezer forint alatti árkategóriában is lehet jól teljesítő készülékeket találni. Ilyen például a Candy CMDDS 5144WHN típusjelű modellje.

Ha nem tudsz választani, ne félj segítséget kérni!
Ha nem tudsz választani, ne félj segítséget kérni!Jacobs Stock Photography Ltd / Getty Images Hungary

Ha eltekintünk az ártól, akkor a Liebherr, a Bosch, a Gorenje, az IKEA, a Haier, a Candy és a Hotpoint-Ariston márkák termékei között is akadt olyan kombinált hűtő, amelyik legalább 75 százalékos összesített eredményt ért el.

Hűtőszekrények

A 15 vizsgált hűtőszekrény összességében szép eredménnyel végzett a teszten. A sorból csupán egy Candy hűtő lógott ki, amelynek magasabb az energiaigénye, de hűtési teljesítménye megfelelő.

Fagyasztószekrények, fagyasztóláda

Ebben a termékkategóriában a fagyasztási hatékonyság terén (vagyis hogy az étel lefagyasztása mennyi időt vesz igénybe) két Whirlpool modell kivételével mindegyik készülék közepesen vagy gyengébben vizsgázott, de cserében legalább pontosan tartják a beállított hőfokot, és áramszünet esetén sokáig képesek hidegen tartani az ételeket.

„A márkanév mellett az ár sem garancia arra, hogy olyan terméket vásárolunk, amivel elégedettek lehetünk” – emelte ki az egyesület. Ezt tükrözi az alábbi grafikon is.

A teszt eredményének összefoglaló grafikonja
A teszt eredményének összefoglaló grafikonjaTudatos Vásárlók Egyesülete

A vásárlás kapcsán fontos tudni, hogy a kereskedőt jogszabály kötelezi a régi készülék átvételére, de az leadható akár egy hulladékudvarban is. Az egyesület szerint a környezettudatosság jegyében nem érdemes elvetni a használt termékeket sem, amelyek a különféle platformokon széles választékban kaphatók. A teszt részletes eredménye (előfizetés ellenében) ide kattintva olvasható.

Miért fizetős az eredmény?

„Az International Consumer Research & Testing (ICRT) 1990-ben létrehozott, egységes sztenderdeket követő termékteszteléssel foglalkozó szervezet. A célja az, hogy megalapozott információkkal segítse a vásárlókat. A hálózat fogyasztóvédelmi szervezeteket fog össze Európából és a világ minden tájáról. Minden tagja reklámmentesen, gyártóktól, kereskedőktől és politikai pártoktól függetlenül működik. A tesztek részletes eredményeit kizárólag az ICRT-hez tartozó szervezetek publikálhatják saját, erre a célra kialakított felületükön.

A hálózat magyarországi tagja a Tudatos Vásárlók Egyesülete, amely a www.tesztek.tudatosvasarlo.hu weboldalon teszi közzé magyarul a nemzetközi vizsgálatokban megszerzett részletes, fogyasztói szempontok mentén rendszerezett eredményeit, valamint a nálunk is kapható termékek – teszt publikálásának időpontjában aktuális – átlagos fogyasztói árát. A TVE tesztjei olyan vizsgálatokra alapoznak, melyekben nemcsak műszeres méréseket végeznek, hanem ki is próbálják, felhasználói oldalról is értékelik az adott árucikkeket” – áll az indoklásban.

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek