Így tárold a fokhagymát, hogy ne csírázzon ki

Ha nem elég friss a fokhagyma, akkor a vásárlás után néhány nappal arra eszmélhetsz, hogy zöld hajtások bújnak ki belőle. Mutatjuk, hogy érdemes tárolnod, hogy ne csírázzon ki.

A fokhagyma a népi gyógyászatban gyulladáscsökkentő, antibakteriális és immunerősítő hatásáról ismert, ezért nemcsak íze, hanem egészségvédő szerepe miatt is megéri fogyasztani. Csírájával azonban sokan hadilábon állnak, ezért gyakran a szemétben végzi. Ha te is közéjük tartozol, ezzel a praktikával elkerülheted, hogy mindig ki kelljen vágnod belőle.

A tárolással megelőzhető a fokhagyma csírázása

A csírázás kivédése könnyebb, mint gondolnád. Ha nem tudsz megbékélni a zöld hajtásokkal, mindössze annyit kell tenned, hogy a vásárlás után lefagyasztod a fokhagymát, fedte fel a trükköt a Lifehacker. Ez történhet egészben, vagy gerezdekre szedve, megpucolva is (de ha rajta hagyod a héját, fagyott állapotában egyszerűbb lesz megtisztítani), csak tedd bele egy lezárható műanyag zacskóba, mielőtt a mélyhűtőbe kerülne. Bár a fagyasztás hatására a fokhagyma valamelyest megpuhul, az íze szinte változatlan marad.

Ha lefagyasztod, nem fog kicsírázni
Ha lefagyasztod, nem fog kicsírázniAHPhotoswpg / Getty Images Hungary

Ha főzésre szánod a fokhagymát, érdemes lehet eleve úgy eltenned, hogy már elő van készítve. Ehhez némi olaj hozzáadásával pürésítsd össze egy robotgépben, formázz belőle kis gömböcskéket, egy sütőpapírra fektetve várd meg, amíg megfagynak, majd felhasználásukig tedd át őket egy fagyasztózacskóba. Az olajos tárolás a mélyhűtőben segíthet megelőzni a botulizmus kialakulását is. Amennyiben nincs szükséged olajra, a másik megoldás az lehet, ha a fokhagymát apróra vágod, vagy felszeleteled, majd egy zacskóban tartod a fagyasztóban.

A csírától egyébként nem kell félni. Bár egyesek keserűnek tartják az ízét, fogyasztása kifejezetten egészséges: egy, a Journal of Agricultural and Food Chemistry című folyóiratban megjelent kutatás kimutatta, hogy az öt napig csírázni hagyott fokhagymának még magasabb is az antioxidáns-tartalma.

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

 

„Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás. Ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. 
Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.

Mentes Anyu szakácskönyve 2 ide kattintva már rendelhető!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Mustra