Egyes vélemények szerint a kék szín egyszerűen az eget szimbolizálja, de a magyarázat valójában összetettebb ennél. A Reader’s Digest szerint egyrészt tudományos, másrészt praktikus megfontolások állnak mögötte. Hogy pontosan miről van szó, arra az élet nagy kérdéseit boncolgató sorozatunkban derítünk fényt!
Nyugalmat áraszt
A repülés elég stresszes tud lenni. Rohanni kell, hogy elérd a gépet, feladni a poggyászt, átesni a biztonsági ellenőrzésen, és akkor a fel- és leszállást övező feszült pillanatokról még nem is beszéltünk. Pontosan ez az egyik oka annak, hogy a repülő ülései általában kékek (kivételek azért akadnak, mint a Virgin Atlantic vörös vagy az Aer Lingus zöld székei), a szín ugyanis köztudottan nyugtató hatású.
„Annak ellenére, hogy statisztikai értelemben a repülés a legbiztonságosabb közlekedési mód, még mindig vannak utasok, akik hajlamosak stresszelni a gépen. Lehet, hogy jelentéktelen részletnek tűnik, de a kék szín is hozzájárul, hogy a repülés legyen a legjobb utazási forma” – világít rá Rishi Kapoor, a Nanak Flights alapítója és vezérigazgatója.
Ezt az álláspontot képviseli a Boeing is, amely fontos hangsúlyt fektet a színek pszichológiájára a gépek tervezésénél. A kék pedig kézenfekvő választás, hiszen mint azt a cég közleménye is megjegyzi, „szinte egyhangúlag társul a békéhez”.
Ápol és eltakar
A repülőgépek takarítása gyakran szűk időkeretek között történik, ezért a kék üléssor olyan téren is kapóra jön a légitársaságoknak, hogy a világosabb színhez képest kevésbé látszódnak rajta a szennyeződések, így később is koszolódik el. Még egy érv a kék mellett, hogy bár számunkra inkább az a megszokott, hogy a csúcsra járatott klíma némi túlzással sarkvidéki körülményeket teremt a gépen, van, ahol kifejezetten fülledt is lehet a levegő. Ilyenkor szintén jól jön a kék szín, ami hűsítő érzetet kelt.
A cikk az ajánló után folytatódik
Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés
Végül, de nem utolsósorban a kékség egyszerű marketingeszköz is lehet, ami igazodik az adott cég arculatához. Hogy miért köszön vissza számos logón, arra is megvan a magyarázat. Kutatások szerint a kék szín bizalmat kelt és kompetenciát sugároz, ami bizony nem elhanyagolható szempont a légitársaságok számára, hiszen mégiscsak a kezükbe adod az életed, amikor repülőre szállsz.