Mit tehet az ember, amikor várnia kell valakire az utcán, de nem akar jéggé fagyni a hidegben? Főleg, ha épp egy jól hangzó "Budai Gourmet" elnevezésű üzlet előtt ácsorog? Naná, hogy bemegy kicsit körbenézni. Mi is ezt tettük a Rózsadomb alján, a Bécsi úton lévő boltban, és nagyon meglepődtünk. Nem azon, hogy ez a gourmet bolt tulajdonképpen egy CBA Príma, ez azért nem akkora titok. Hanem azon, hogy milyen penészes kenyerét találtuk a "világ csúcsminőségű termékei mellett a hazai őstermelők minőségi áruiból" összeállított kínálatban.
A hangzatos Buda Gourmet Bistro és Market nevet viselő étterem és üzlet komplexum így határozza meg önmagát weboldalán: „A Buda Gourmet by Príma nevet viselő komplexum megalkotásánál az volt a cél, hogy Buda központi részén egy olyan áruház nyissa meg kapuit, ahol az ínyencek minden különleges élelmiszer-alapanyagot megtalálhatnak a kínálatban. Az üzlet választéka a világ csúcsminőségű termékei mellett a hazai őstermelők minőségi áruiból tevődik össze.” A pusztító külsejű cipót egyik kategóriába sem sorolnánk be, a penész toxikus mivoltáról már nem egyszer írtunk, így mindenképp szerettük volna megtudni az üzlet hivatalos álláspontját is az ügyben.
Először a pénztárnál érdeklődtünk, milyen gyakran szokták ellenőrizni a polcokra kitett árukat, ott azt a választ kaptuk, hogy naponta. Természetesen – ahogy ilyenkor mindig meg szoktuk tenni, hogy kerek legyen a történet – ezúttal is megkerestük a céget hivatalos úton is. Az első levelet január 26-án küldtük, arra az e-mail címre, amit a honlapon találtunk, de erre nem érkezett reakció. Hosszas telefonálgatás után végül sikerült elérhetőséget kapnunk a közért vezetőjéhez, aki eljuttatta hozzánk a tulajdonos válaszát. Az üzlet szerint egy túl korán, még melegen csomagolt termékbe futottunk bele, ami csak azért tudott sunyin meglapulni, mert túl messze lévén a lejárata, nem került bele a napi ellenőrzésbe. Alább a teljes levél.
„Tisztelt Hölgyem!
Sajnálattal olvastam e-mailben írt panaszát, melyben arról tájékoztat bennünket, hogy minőségileg kifogásolható terméket talált áruházunk pék osztályán. Elsősorban elnézést kérek az Önt ért kellemtelenségért és elszomorít, hogy negatív tapasztalattal gazdagodott áruházunkban. Másodsorban, látva az ügy komolyságát (abból, hogy nem egy vásárlótól kaptuk a levelet, hanem egy „újságírótól”), személyesen szerettem volna a választ megírni, ezért nem lett instant reagálva. Az ügy azonnali kivizsgálását kérve, jeleztem az észrevételéről a gyártót. A gyártó egy nem teljesen kihűlt termék, ezáltal idő előtti, csomagolásával magyarázta a problémát. Vásárlóink minőségi, kifogástalan termékekkel való kiszolgálása áruházunk egyik kiemelt feladata, amire külön felhívtam minden egyes munkatársam és a beszállítóink figyelmét is.
Pék osztályunkon, az előírásoknak megfelelően minden reggel Fifo ellenőrzést végeznek. Az ellenőrzés kiterjed az állagra és szavatossági időre is, de friss áruosztályról lévén szó csak lejárati idő előtt 14 nappal kap fokozott figyelmet egy-egy termék. Az Ön által említett Vegipán kenyér szavatossági ideje 2016.02.11, ezért nem került bele a napi ellenőrzésbe. Az előzőekben vázolt munkafolyamatok tükrében, a termék, tőlünk független okoknak köszönhetően, nem felelt meg az alapvetően elvárt minőségi kritériumoknak. Bízva megértésében, köszönöm megtisztelő bejegyzését:
Dienes Zoltán tulajdonos, ügyvezető”
Tekintve, hogy a lejárati dátum épp a méretes penészfolt mellett található, maximálisan támogatni tudjuk a törekvést, hogy valóban érdemes volna fokozottabb éberséggel végezniük a munkájukat az ezért felelős kollégáknak: hisz ha azt ellenőrzik, mely termékek esnek a 14 napon belüli lejárati idősávba, ahhoz meg kell nézniük a terméken a lejárati dátumot - akkor pedig már elég nehéz nem észrevenni közvetlenül mellette egy ekkora penészfoltot. De a legjobb ezek szerint, ha ön vásárlóként is különös figyelemmel jár el, mielőtt bármit a kosarába tesz.