A karácsony a nyakunkon, persze, hogy most vásárol mindenki süteménybe való tölteléket. Sok cég eleve darálva árulja a diót,ami könnyebbség lehet azoknak, akik nem vennék ezért elő az aprítót. A Tesco is így tett, egy kilót 4245 forintért ad, ami kicsit drága, na de ünnepek előtt a dió is az.
Ám aztán jött a meglepetés. A darált dió valójában nem is darált dió, vagyis igen, de nem 100 százalékig, mindössze 60 százaléka dió, a többi cukor és kukoricakeményítő. Persze ezzel sincs semmi baj, egy csomó cég árul cukrozott darált diót, csakhogy ők a termék elnevezésében is jelzik ezt, valamint jóval mérsékeltebb áron árulják a terméket.
A Tesco sajtóosztálya szerint „a csomagolás elején található megnevezés a termék rövid neve. A csomagolás hátsó felületén található a termék jogilag pontos megnevezése illetve a pontos termékösszetétel. Mivel a csomagolás elején feltüntetett elnevezés félreérthető lehet a vásárlók számára, ezért a csomagolás következő nyomtatásánál javítjuk az, s megnevezésként ’Cukrozott darált dió’ kerül majd feltüntetésre, mind a 4 nyelven."
Az ügyben megkerestük a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot, hogy ők, hogyan ítélik meg a feliratot. „A termékek címkézése tekintetében alapvető fontosságú, hogy azok egyértelműek legyen. Általában nem várható el a fogyasztótól, hogy a mindennapi élet szokásos termékei tekintetében kétkedő legyen a frontoldalon lévő információ tekintetében, és forgassa azokat további információkért. Azt, hogy a fényképen látható terméken vagy a polcon kihelyezett címkén lévő jelölés, tájékoztatás jogsértő-e, kizárólag közigazgatási hatósági eljárás keretében van lehetőség megállapítani, mindenesetre első ránézésre felveti a jogsértés gyanúját” – írták megkeresésünkre.
Update: A Tesco sajtóosztályának közlése szerint, december 21.-én levették a polcokról a cukrozott diót.