Véget ért a harc a prémium csokik egyik királya, a Lindt és a gumicukorpápa Haribo között, amiben két arany színű, nyakán piros szalagot viselő medve esett egymásnak a bíróság előtt azt vitatva, melyikük az igazi és eredeti. A háborút a Haribo nyitotta, aki akkor akadt ki, mikor a Lindt arany csomagolású csokimacit dobott a piacra. A Német Szövetségi Bíróságon a napokban zárult le a két nagy cég pere, amelyben a Haribo azzal vádolta a Lindtet, hogy ellopták és másolták az általuk kitalált "Golden Bear", azaz Arany Medve logójukat a csokimedvéjükkel – számolt be a jogi cicamaciharcról a BBC.
A gumimaci az 1960-as években robbant be a piacra, és ha eddig nem figyelte volna meg rendesen, akkor jobb, ha tudja: a minden zacskón látható logó, a kis medve, a nyakán egy nagy piros masnival az bizony nem sárga, hanem arany. A Lindt prémium csokikat gyártó cég ehhez képest későn kapcsolt, csak 2011-ben dobták piacra az ő aranymedvéjüket, ami egy medve formájú, üreges csokifigura aranypapírba csomagolva, piros kis masnival a nyakában.
A Haribo egy percig sem gondolta, hogy mindez a véletlen műve, ezért bíróságra vitte az ügyet 2012-ben. A vád az volt, hogy a két medve közti hasonlóság nem lehet véletlen, és ez a fogyasztókat is megtévesztheti, hiszen ki ne gondolná azt egy a maroknyi méretű, Lindt feliratú, aranypapírba burkolt, kemény csokoládémaciról, hogy az esetleg egy kis puha Haribo gumicukor?!
A Lindt a bíróságon azzal védekezett, hogy az üreges csokifigurák közt több állat is hasonlóképpen jelenik meg, húsvétkor például a nyuszik is ugyanúgy arany csomagolásban, masnival a nyakukban kerülnek a boltok polcaira. A bíróság végül úgy ítélte meg, hogy a Lindt-féle, csokiból készült aranymedvét lehet máshogyan is hívni, például csak simán macinak, vagy csokimedvének, ezért nem adott helyt a Haribo keresetének. A döntésüket azzal is indokolták, hogy nem akartak "termék design monopolizációt" a térségben, vagyis hogy nehogy már kisajátíthassa egy cég a medvét a saját üzleti céljaira. A Lindt örült az ítéletnek és bejelentették, hogy a csokimaci továbbra is a polcokon marad.