Magyarországon elsőként a Lidl vezette be az Egészséges Kasszákat. A kezdeményezés célja a magyar családok és gyermekek egészséges táplálkozásának támogatása. Mit is jelent ez pontosan? "Az itt kihelyezett termékek összessségében közel 30%-kal kevesebb kalóriát, feleannyi széndhidrátot és 40%-kal kevesebb zsírt tartalmaznak" – olvasható a sajtóközleményben. Az azonban nem derül ki, hogy mihez viszonyítják ezeket az értékeket, pedig az egészségesen étkezőket is érhetik meglepetések.
„A kezdeményezést elsősorban az indokolta, hogy Magyarországon is egyre nagyobb problémát jelent az elhízás” – indokolta Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési igazgatója. A hazánkban hetente 1,5-2 millió vásárlót kiszolgáló Lidl több mint 160 áruházának mindegyikében elkezdte a kasszák átalakítását: a megszokott cukorkák, csokik és egyéb egészségtelen termék helyett többek között müzliszeleteket, szárított gyümölcsöket, csemegemixet helyeznek ki.
Hiszti sorban állás közben
A Lidl brit leányvállalatának kutatásából az is kiderült, hogy tízből hét szülő küzd a problémával, hogy sorban állás közben gyermeke a kihelyezett édességek valamelyikére vágyik, kétharmaduk pedig enged is a kérésnek és vásárol a nassolnivalókból. A szülők 61%-a kifejezetten szeretné, ha az áruházak kínálnának reform csemegéket, ugyanis nehéz egészséges életmódra nevelni a gyermekeiket, ha körülöttük csokik és cukorkák találhatók a polcokon.
„Fontos, hogy a gyermekek ne csak az iskolában, vagy az otthoni környezetben ismerkedjenek az egészséges táplálkozással, hanem akár a bevásárlás során is legyen lehetőségük egészséges alternatívát választani" – mondta Kubányi Jolán, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke, aki üdvözölte a döntést.
A kasszák átalakítását a Lidl Magyarország az idei év elején kezdte el, a mai nappal bezárólag pedig már minden áruház minden kasszájánál az egészségesebb élelmiszerekkel találkozhatnak a vásárlók.