A L'Oréal Paris közel fél évszázada segíti a lányokat az önbizalmuk visszaszerzésében. Első kézből ismerjük a márka dekoratív kozmetikumait, de a történet nem ezzel kezdődött.
A cég alapítója, Eugene Schueller vegyész volt, aki állítólag megígérte feleségének a sikertelen hajfestése után, hogy kidolgoz egy tökéletes formulát, amivel helyreállíthatja frizuráját.
Egyetemi tudása elősegítette az első hajfesték megjelenését 1909-ben.
Első sikerek
Az innovatív festék biztonságos összetételével és gyönyörű természetes árnyalataival meghódította a hölgyek szívét. Az akkoriban divatos henna vagy ásványi só alapú festékek túl élénkek voltak, és nem okoztak természetes hatást. Az Loreal paletta teljesen más minőségű volt: Schueller megalapította a French Safe Hair Color Company-t, és az ezután megjelenő hajfesték Loreal nevén futott már.
Az új eszköz forradalmi volt a szépségiparban, de népszerűsíteni kellett. Schueller jegyzeteket írt a La Coiffure de Paris magazinba, együttműködött fodrászokkal: bemutatta a festék előnyeit az egyes hajszálakon végzett "tesztvezetések" során, és azt javasolta a hölgyeknek, hogy festés előtt teszteljék a festéket - nem okoz-e allergiás reakciót.
A L'Oréal cég gyorsan fejlődött, és az első világháború kezdetére Európa felén ismert volt. A háború nem szakította félbe győzelmes menetét: a súlyos társadalmi megrázkódtatások után a világ új lehetőségeket nyitott meg a nők előtt. Egyre nagyobb szerepet szereztek a társadalomban, harcoltak jogaikért, keményen dolgoztak, ugyanakkor követték a divatot és igyekeztek jól kinézni. A szépségipar pedig lépést tartott a korral. Számos szépségszalon nyílt meg, Schueller tovább dolgozott az új formulákon. Kiadta például az új L'Oréal d'Or halványító festéket, a L'Oréal Blanc szőkítőport (sláger lett azok körében, akik a "Platinum Blonde"-ból Jean Harlow hősnővé akartak válni) és az O'Cap-et.
Közelebb a beauty-birodalomhoz
Tehetséges vegyész, agyafúrt vállalkozó, marketingzseni – mindez Schueller. A L'Oréal eladásai az intelligens reklámkampányoknak köszönhetően nőttek, például a párizsiak az egyik épületen egy hatalmas, faltól falig érő hirdetőtáblán látták meg az O'Cap-et.
Promóciós és oktatási célokra Schueller létrehozza a Votre Beauté magazint, amely a higiénia és a személyes gondoskodás kultúráját ápolta és népszerűsítette fiatalok és idősek körében.
Élete során Schueller leginkább hajápolási termékekkel dolgozott, de sikerült megalkotnia a L'Oréal bőrápoló termékeinek első sorát – az Ambre Solaire fényvédőket. A cégalapító halála után lánya, Liliane Bettencourt és a Monsavon korábbi vezetője, François Dal vette át az üzletet.
A legenda születése
A L'Oréal cég évről évre erősebb lett. A "Mert Ön megérdemli" híres szlogent 1971-ben találták ki a Preference hajfesték népszerűsítésére.
A nehézséget az jelentette, hogy ennek a festéknek az ára magasabb volt, mint a versenytársaké. A szlogen biztosította a hölgyek számára, hogy megengedhetik maguknak a drága készítményeket - elvégre megérdemlik a legjobb minőséget. Bevált, és a L'Oréal továbbra is hangsúlyozza, hogy a nők nem köthetnek kompromisszumot önmaguk és szépségük gondozásában.
A L'Oréal rajongóihoz méltó termékpaletta folyamatosan bővült. 1987-ben a cég a Les 3 Suisses-szel együtt elindította a Beauty Creators Club nevű projektet. Ezek az értékesítésére szolgáló katalógusok voltak, amelyeket postai úton juttattak el a vásárlóhoz.