Az idei évben eddig 30 baleset történt vasúti átjárókban, ami kilenccel több, mint a tavalyi év azonos időszakában – derül ki az Index cikkéből. A sínek keresztezésénél különösen fontos a KRESZ betartása, hiszen ezeket a baleseteket minden esetben vagy a figyelmetlenség, vagy pedig a szabályok be nem tartása okozza.
Az elmúlt 16 évben nem történt a vasút hibájából halálos kimenetelű ütközés.
A sietség az oka a veszélyes helyzeteknek a vasúti átjáróknál
A MÁV a balesetek megelőzése érdekében edukációs filmeket is készített Sín-tér címen, amelyek a többi között érintik a féktávolság, az elsodrási határ és az áramütés témaköreit is. Az első epizód, amelyből megtudható, hogy a vonat féktávolsága több száz méter, már elérhető a MÁV YouTube-csatornáján. Azzal is próbálja a társaság csökkenteni a balesetek számát, hogy 280 vasúti átjáróhoz tett ki figyelmeztető táblát.
Berzai Zsolt, az ORFK Baleset-megelőzési Osztályának vezetője elmondta: a szabályok megszegői az esetek nagy részében a sietséggel indokolták tettüket. Különösen nagy probléma, hogy az autósok gyakran nem tudják felmérni a közeledő vonat sebességét. Ahogy arra Zerkovitz Dávid közlekedéspszichológus felhívta a figyelmet: nem véletlenül létezik az úgynevezett kettes szabály – vagyis, hogy a mozdony kétszer olyan gyorsan ér oda, mint gondolnánk, és kétszer akkora az elsodrási határa is, mint ahogy arra a legtöbben számítanak.

Vedd meg fél áron a Dívány első könyvét!
A Dívány újságírói által felkutatott történetek fele a 20. század elejének Magyarországát idézi meg, a másik fele pedig a világ tucatnyi országából mutat be egészen különös eseteket.
Tekintsd meg a kötetet, kattints ide!
hirdetés