Az év közbeni áremelés példátlan az elmúlt húsz esztendőt tekintve.
A Hungrail Magyar Vasúti Egyesület szerint a hirtelen emelés az eddig alkalmazott gyakorlattól eltér, hiszen a vasúti pályahálózat-működtetőknek, a MÁV Zrt.-nek és a GYSEV Zrt.-nek két évre előre kell meghirdetni díjaikat, éppen azért, hogy kiszámítható feltételeket és szolgáltatásokat kínáljanak a hazai vasúthálózaton közlekedő több mint 56 vállalkozó vasúti társaság részére.
Ilyen mértékű vasúti áremelés 20 éve nem volt
Úgy vélik, hogy ez felborítja a fuvarozó cégek éves költségvetésének tervezését, miközben a megrendelők egyértelmű elvárása a stabil, éves szinten előre rögzített árazás volna – számolt be az MTI.
A Hungrail a fentiek miatt kezdeményezi, hogy az év közbeni díjnövelés helyett folytatódjanak inkább a már megkezdett versenyképességet javító intézkedések, és készüljön egy a vasúti árufuvarozást helyzetbe hozó versenyképességi csomag. Úgy vélik, hogy az év közbeni áremelés nagyobb károkat okoz majd hosszútávon a költségvetés számára, mint az a bevétel, amit tőle remélnek.
Nem csak a vasúti szállítmányozás lett drágább idén
A Magyar Logisztikai Egyesület beszámolójából kiderül, hogy nem csak a vasúti szállítmányozást érintik a növekedő költségek. Mint írják, a DigiLog Consulting 2022 IV. negyedéves Közúti Fuvarozási Árindexéből (KFX) megállapítható, hogy a Közúti fuvarozás költségei az inflációt lényeges meghaladó mértékben emelkedtek az elmúlt évben.
„A rendszerváltás óta nem látott mértékű költségnövekedést a nemzetközi fuvarozásban 25,1 százalékos, míg a belföldiben 34,9 százalékos díjemelés kompenzálta volna maradéktalanul, amelyet a fuvarozók többé-kevésbé el is értek az év végére”– összegezte Lajkó Ferenc, a DigiLog Consulting alapítója és ügyvezetője.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés