Működésképtelen autót adott volna le egy magyar a bontóba: meglepve tapasztalta, hogy egy telepről azt a választ kapta, hogy a bontó ilyesmit nem intézhet, neki kell saját költségén eltréleztetnie a roncsot a telepre, ami nagyságrendileg 50 ezer forintos költséggel jár. Hozzátették azt is: a roncstelepeknek az egész nem éri meg, mivel a jármű a MOHU tulajdona lesz A Pénzcentrum utánajárt annak, hogy ez így nem jogszerű.
A roncsautó leadása ugyanis nem járhat költséggel, a tulajdonosnak az elszállításért sem kell fizetnie abban az esetben, ha az autó már működésképtelen. A MOHU ennek költségét megtéríti a bontóknak.
Emellett kezelési költséget fizet a vele szerződött roncstelepeknek, és a még használható alkatrészek értékesítését is engedélyezi részükre.
70 olyan telep van jelenleg országszerte, amely a MOHU-val erre szerződött, ezek itt kereshetők térképen. A bontókban egy kis összeget kaphat is a tulaj a roncsért: ha az hiányos, kilónként 20 forint, ha teljes, de nem önjáró, kilónként 30 forint, ha teljes és önjáró is, kilónként 50 forint juthat a tulajnak.
Az országban évi 150-200 ezer roncs keletkezik, ezeknek mindössze tizede jut bontókba, ahol szakszerűen szerelik szét és kezelik az azokból keletkező veszélyes hulladékot. Az elektromos és hibrid autók elterjedésével az akkumulátorok ártalmatlanítása egyre komolyabb kihívást jelent az ágazatban.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés