Ez lényegében közös italozást jelent, rendszerint a munkaadó szervezi vagy valamiképp a munkához kapcsolódik, a részvétel meg nem igazán önkéntes, inkább elvárt. Tulajdonképpen hasonlít egy magyar céges bulihoz, csak kicsit rosszabb a japán szokások és hierarchia miatt. Ennek jóval szórakoztatóbb változata a net nomikai, ehhez ugyanis csak skype kell, webkamera és némi pia, viszont azzal iszol, akivel akarsz, nincs ültetési rend, és nem kell utántöltened a főnök poharát sem. Ez a közös italozás jóval olcsóbb is, mint elmenni együtt valahova, ezt gyorsan felismerték a japán Santory marketingesei is, és azon nyomban piacra dobtak egy 3% alkoholtartalmú italt kifejezetten a magukban csendesen iszogató fiataloknak. Aztán csináltak hozzá játszóteret is nekik, a horo-yoi közösségi oldalt.
Itt az avatarunkkal lelhetünk új ivócimborákra, sétálgathatunk a többiek között, beszélgethetünk, ismerkedhetünk. Ahogy az várható volt, a kicsit erőltett ötlet nem igazán jött be: a 3%-os ital és a webkamerát helyettesítő avatar nem tetszett a srácoknak. Ettől persze még isznak, és csevegnek tovább a maguk módján.
Forrás: www.japantrends.com