Hatalmas változás: új termékcsoportokra kötelező a jótállás vállalása

GettyImages-558043861
Olvasási idő kb. 3 perc

Július elsejétől bővültek azon termékkörök, melyre kötelező a jótállás, ezzel jól járnak többek között a szemüvegesek is.

Többek között a minimum 10 ezer forint eladási árú új bel- és kültéri masszázsmedencékre, a látásjavító eszközökre, a szemüvegekre és a napszemüvegekre is kötelező jótállás vonatkozik már. 

A jótállási szabályok változására szerdai közleményében hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).

A 10 ezer forint feletti termékek egyre szélesebb körére vonatkozik a kötelező jótállás
A 10 ezer forint feletti termékek egyre szélesebb körére vonatkozik a kötelező jótállásRemains / Getty Images Hungary

Több árura kötelező a jótállás 

A szemüvegek, medencék és egyéb termékek mellett a kedvtelésből tartott állatok villamos energiával működtetett felszereléseire, az etető-, itató-, szőrnyírógépekre, nyakörvekre, ajtókra, nyomkövetőkre és az alomtálcára is jár a jótállást - összegezte az Infostart. 

Ahogy azt a Díványon is megírtuk, még májusban módosultak a jótállásra vonatkozó általános szabályok. Akkor az értékhatárok, illetve a jótállás időtartama is változott.

A 10 ezer forintos eladási árat elérő, de 250 ezer forintot meg nem haladó ár esetén két év, míg 250 ezer forint eladási ár felett három év a jótállás ideje.

Jótállási jegy híján a számla is elég

A jótállási igényt a vásárló a jótállási jeggyel tudja érvényesíteni, de ha ezt szabálytalanul állították ki vagy nem is adták át a fogyasztónak, az nem jelenti a jótállási jog elvesztését. Ilyen esetben a vásárló a számla vagy a nyugta bemutatásával tudja érvényesíteni jogait.

Ha a vásárlónak nem sikerült a panaszát rendezni a kereskedővel, akkor amellett, hogy a FEOSZ-hoz is fordulhat tanácsért, 

a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalok és a békéltető testületek is segítenek a helyzet megoldásában. 

Szigorúbb időkorlát vonatkozik a vállalkozásokra

FEOSZ arra is figyelmeztetett közleményében, hogy a vállalkozásoknak 15 napon belül kell törekedniük a meghibásodott termék javítására. Ha ezt nem tudja tartani a cég, tájékoztatnia kell a fogyasztót, hogy mennyi időn belül várható a javítás. Ha mindez a 30. napig nem történik meg, vagy a termék három alkalommal történő javítást követően újra meghibásodik, a vállalkozás köteles a terméket nyolc napon belül kicserélni.  

Ha cserére nincs lehetőség, a visszajár a vételár, melyet nyolc napon belül a fogyasztó részére vissza kell téríteni. Fontos azonban, hogy ezek a szabályok nem vonatkoznak gépjárművekre vagy elektromos kerékpárokra, illetve a rollerekre.

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek