A szakma képviselői szerint a hiányzó munkaerő mellett az elöregedés is fenyegeti a hazai autóipari dolgozókat. Amint arról az Index is beszámolt, az Autós Nagykoalíció (ANK) és az Autószerelők Országos Egyesülete (AOE) által minden tanévben megrendezett Autós Szakmák Tanulmányi Versenyének célja a járműjavítói hivatás népszerűsítése, illetve fontosságára való figyelemfelhívás volt. A szakmai megmérettetésen természetesen szóba került az akár az egymilliót is elérő, igencsak csábító fizetés és a későbbi karrierlehetőségek is.
Több mint 250 tanuló mérte össze tudását a versenyen autószerelő, autószerelő technikus, autóelektronikai műszerész, gépjármű-mechatronikus, gépjármű-mechatronikai technikus, valamint alternatív járműhajtási technikus kategóriában. A döntőt május 31-én a győri Széchenyi István Egyetemen rendezték meg. Az egyetem támogatója is volt a versenynek.
Milliós fizetéssel és világszínvonalú oktatással csábítanék a leendő autószerelőket
"Nemcsak az iskolaválasztás, felvételi időszakában, hanem egész évben is arra biztatjuk a fiatalokat, hogy válasszák az autószerelő szakmát, mert általa egy szép, valamint az elkövetkező évtizedek viszonylatában biztos, jó kereseti lehetőségekkel kecsegtető karrierlehetőséget kapnak" – összegezte Knezsik István, az Autós Nagykoalíció, valamint a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke.
A szakmai szövetség vezetője szerint fontos, hogy Magyarországon legyenek Európa legjobb járműipari egyetemei, és ezek egyike lehetne a győri felsőoktatási intézmény is.
„A szakmai verseny célja egy méltatlanul háttérbe sorolt szakma népszerűsítése, a járművekkel kapcsolatos tudás megbecsülése és a fiatalok körében újra tiszteletre méltó eszközzé emelni az autókat. A járműfenntartásban dolgozók célja és érdeke, hogy minél több jó kézügyességgel megáldott fiatal szeresse meg az autót és a járműipart, a rollertől egészen a nehéz-teherautókig” – mondta.
A jó fizetés mellé biztos állás is jár
Elmondása szerint az autójavító szakma olyan mértékben specializálódott az elmúlt évek során, hogy egy szervizen belül 4-6 ember összetett tudása szükséges egy jármű problémájának diagnosztizálásához, illetve javításához. Egyre több készség elsajátítására van szükség a szakmához, az autótulajdonosok azonban meg is fizetik a tudást. Az autószerelők így akár egymilliót is zsebre tehetnek havonta. A technika fejlődésének köszönhetően pedig nem csak biztos megélhetést, de kihívást, és kiszámítható jövőt is jelent autószerelővé válni.
Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés