18

Csak felnőtteknek

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet. Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését a gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartozik.

9 dolog, amitől jobb szerető lesz egy férfi

A szex – ha nem is lóverseny – erőnléti sport: ahhoz, hogy maradéktalanul élvezhessük, fontos, hogy általános kondíciónk és egészségünk is rendben legyen. Mindez kifejezetten fontos lehet a férfiaknak, akik az esetek többségében aktív és kezdeményező szerepben vannak, és akik magukkal szemben sokszor komoly teljesítménybéli elvárásokat fogalmaznak meg.

Ha te is azok közé tartozol, akik szeretnék hosszú távon is megőrizni szexuális teljesítőképességüket, és akik szeretnének egy-egy együttlét alatt hosszú ideig játékban maradni, jó helyen jársz, mert a Healthline csokorba gyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat. Ebből a cikkből megtudhatod, mi szükséges ahhoz, hogy most és évek múlva is kellően fitt lehess szexuálisan! 

#1 Kardiózz!

Ami jó a keringési rendszerednek, az jó a szexuális életednek is, ilyen egyszerű a képlet. A pénisz megfelelő működése szoros összefüggésben van a keringési rendszer általános egészségével, vérellátása kulcsfontosságú a stabil és hosszan tartó erekcióhoz. Az ideális az lenne, ha minden nap tudnál legalább egy fél órát szánni a kardiózásra, de kezdetnek az is remek, ha heti néhány alkalommal végzel olyan aerob sporttevékenységet, ami alaposan felviszi a pulzusod. Mindehhez nemcsak edzőterembe nem kell járni, de még futni sem feltétlenül szükséges. Ahhoz, hogy (al)testileg is fitt legyél, már a rendszeres tempós séta, vagy egy-egy 20-30 perces HIIT-tréning is nagyon nagy segítségedre lehet.

#2 Edd meg, ha csíp, ha erős, vagy ha banán!

Az egészséges táplálkozás általános egészségi állapotunk szempontjából is nagyon fontos: hogy egészséges maradj, egyél kiegyensúlyozottan. Ha viszont kifejezetten a keringésedet szeretnéd serkenteni, érdemes ezenfelül is bevinned néhány olyan zöldséget vagy gyümölcsöt, amik bizonyítottan pozitív hatással vannak a keringésre. A hagyma és a fokhagyma például pont ilyen. Ha a leheletednek nem is tesznek jót, vérkeringést serkentő és vértisztító tulajdonságaik nagy segítségedre lehetnek.

Még jó, hogy bedobtam egy banánt reggel!
Még jó, hogy bedobtam egy banánt reggel!

Jól jársz azzal is, ha rendszeresen eszel banánt. Nemcsak mert remek szénhidrát- és magnéziumforrás, de azért is, mert K-vitamin-tartalmánál fogva hozzájárulhat a vérnyomás stabilizálásához, ami megint csak kiemelkedően fontos, ha egészségesen funkcionáló nemi szerveket szeretnél. És végül, de nem utolsósorban: használj bátran csípős paprikát és csilit az ételeid ízesítésére. A természetesen csípős élelmiszerek segítenek csökkenteni a magas vérnyomást, ráadásul természetes gyulladáscsökkentők is. 

#3 Húsok, zsírok, olajok

Az ómega-3 zsírsavak előnyös tulajdonságainak jó részéről bizonyára már hallottál, de az talán még neked is új, hogy bizony ezek is hatnak a vérkeringésre is: kellemesen serkentik azt, így nagyon fontosak a szexuális egészség szempontjából. Egyél sok halat és némi avokádót, hogy kiélvezd a hatásokat. Éppígy ismert, hogy a B-vitaminok is elengedhetetlenül szükségesek szervezetünk egészséges működéséhez, viszont érdekes széljegyzet, hogy egyes típusaik gyorsítják az ingerületátvitelt is az agy és szerveink közt. Nem állítjuk, hogy napi 1 komplex B-vitamintól géppuskalábú leszel, azt viszont igen, hogy válaszképesebbé válhatsz az ágyban. B1-vitamint többek közt sertéshúsból tudsz bevinni, ja és egyél tojást, mert vitamintartalmánál fogva jócskán segít csökkenteni a stresszt, ami nagyon sok szexuális működési zavar alfája és ómegája. 

#4 És ha már stressz

Nos, azt jó volna csökkenteni. És nemcsak annak, aki az ágyban akar jobb lenni, hanem mindannyiunknak. A stressz – feltéve, hogy állandósul – rettentő egészségtelen, terheli a szívet és hosszú távon hangulatingadozásokhoz is vezethet. A szexuális életre meg különösen káros, mert csökkenti a libidót, merevedési zavarokhoz vezethet, ráadásul kiválthat olyan stresszűző viselkedésformákat (több alkohol, dohányzás), amelyek megint csak nagyon károsak a szexuális egészségünk szempontjából is. Stressz persze mindenkit ér, és tudjuk, nem olyan könnyű kizárni: nem mindenki teheti meg, hogy stresszessé váló munkahelye helyett másikat keressen. De ha már meg nem szüntetheted, legalább vezesd le. Ennek nemcsak a sport lehet nagyszerű módja, de az is, ha félelmeidről, kétségeidről és a rád nehezedő nyomásról a partnerednek vagy más hozzád közel álló embernek is beszélsz.

Ja és ne feledkezzünk meg a szex közbeni stresszről, amit jó már most elfelejtened. Ne úgy álljatok neki az együttlétnek, hogy itt bizony teljesíteni, megfelelni, sorozatos orgazmust okozni kell, mert ez a plusz nyomás inkább elletéses hatással lesz. 

#5 Tedd le a cigit és a piát

Tudjuk, hogy nem könnyű, és álszentek sem akarunk lenni. Vannak azok a helyzetek, amikor hihetetlenül jól tud esni néhány pohár ital, és cigizni sem ok nélkül cigiznek olyan sokan. Mégis azt javasoljuk, hogy hagyj fel a dohányzással és csökkentsd mérsékeltre az alkoholfogyasztásod, ha sokáig szeretnél élni és majdnem olyan sokáig szeretnél szexuálisan aktív is maradni. Míg italból van az típus és mennyiség (tudod, ez az az 1-2 pohár vörösbor), ami még akár kedvezően is hathat, a cigi minden formájában és mennyiségben káros, ráadásul ott tesz keresztbe, ahol a legkevésbé sem szeretnéd: árt a keringésednek, szűkíti az ereket, pedig biztosan tudod, mi az, amihez nagyon is szükség van megfelelő ütemben és mértékben táguló véredényekre?! 

#6 Nyomás ki a szabadba!

De főleg a napra! A napsugárzás ugyanis csökkenti szervezetünk melatonintermelését, márpedig ez a hormon kulcsszerepet játszik alvásritmusunk kialakításában, termelődése segít, hogy elaludhassunk, ugyanakkor ezzel párhuzamosan a szexuális késztetést is altatja. Ha rendszeresen vagy napon, segítesz a szervezetednek megfelelő egyensúlyban tartani ezt a hormont. Ez különösen fontos lesz majd ősszel és télen, amikor az ember egyébként is több alváshormont termel. 

#7 Maszturbálj

Már elnézést, hogy ennyire direktek vagyunk, de az önkielégítés számos előnye mellett egyszerűen nem lehet szó nélkül elmenni. Az önkielégítés csökkenti a stresszt, segít megismerni a saját testünket, férfiak esetében hozzásegíthet, hogy együttlét közben tovább bírják, ráadásul önkielégítés közben egy sor késleltető technikát is meg lehet tanulni. Érdemes arra is figyelni, hogy a szólószexet se csapd össze, hanem igyekezz éppen úgy és lassan kiélvezni, mintha épp párban lennél. Akár párban vagy, akár egyedül, érdemes odafigyelni a síkosításra is. Nemcsak mindkét félnek jobban esik a szex, ha kellő a nedvesedés, de kutatások azt is igazolták, hogy ha szex közben kellő extra nedvességről gondoskodtak, a férfiak tovább tartottak ki. 

#8 Figyelj oda a másikra

Az eddigi tanácsok elsősorban rólad szóltak, de a szex alapesetben társas tevékenység, és a szexuális teljesítményedre (ha már ezzel a nem igazán szerencsés szóval illetjük) nagyon nagy hatása van annak, hogy mennyire kerülsz egy hullámhosszra a partnereddel. Ha figyelsz rá és igyekszel a kedvére tenni, attól nemcsak ő fogja sokkal jobban érezni magát, de te is lelassulhatsz és jobban figyelhetsz mindkettőtök örömére. Ha szex közben néha lassabb tempóra váltotok, izgalmasabb és tartalmasabb lesz az együttlét, a vége pedig mindkettőtök számára jóval élvezetesebb lehet. Az előjáték szerepe szintén nem elhanyagolható: ha kellő időt hagytok a bemelegedésre, mindkettőtök sokkal jobban fogja élvezni az együttlétet.

#9 Ne félj segítséget kérni

Megtörténhet, hogy minden igyekezeted (megfelelő táplálkozás, sport, pihenés, egészséges életmód) ellenére a dolgok mégsem úgy működnek, ahogy szeretnéd, vagy ahogy korábban megszoktad. Ha hosszabb távon áll fenn a mindennapokat megnehezítő probléma, ne tartsd magadban: beszélj róla a partnereddel, és ha szükséges, bátran fordulj orvoshoz.

Oszd meg másokkal is!
Mustra