Másfél millió magyar rendelkezik jelenleg Revolut számlával, a számuk pedig egyre nő. Amint az az Index cikkéből kiderül, ennek a pénzügyi szolgáltatónak az ügyfelei kerül ki a banki csalók legtöbb áldozata. A károsultak arra is panaszkodnak, hogy a bank ügyfélszolgálata nehezen elérhető.
Mint írják, több mint száz Revolut-károsult fordult a brit közszolgálati médiumhoz segítségért azok után, hogy számlájukról tetemes összegeket emeltek le. Úgy vélik, a bank hanyagul bánik az ügyfelekkel.
A bank ügyfelei a médiának panaszkodnak a sok csalás miatt
"Sosem gondoltam, hogy átverés áldozata leszek” – idézi az Index Ravi Kumart, aki a BBC-nek nyilatkozva mesélt veszteségéről. A férfi májusban 39 ezer fontot, napi árfolyamon csaknem 19 millió forintot veszített egy csalás következtében. Bár tudja, hogy ő is hibázott, azonban meglehetősen körmönfont átverés áldozata lett.
A károsultat az American Expresstől hívták fel a csalók, hogy csalárd tevékenységet észleltek a bankszámláján, és javasolták, hogy utalja át Revolut számlájra az ott tárolt, igencsak tetemes összeget. A férfi gyanakodni kezdett, és kérte a hívó féltől, hogy igazolja magát. Kapott is egy telefonszámot, a tárcsázása után a Barclays ismerősen megnyugtató üzenete üdvözölte. A hívás során ismét azt javasolták neki, hogy biztonsági okokból utalja át pénzét Revolut-számlájára. Itt hibázott.
Ekkor ugyanis már nem kételkedett, és még azt sem tartotta meglepőnek, hogy a Revolut alkalmazásának törlésére kérték.
A károsultak nehezen tudják tiltani bankszámláikat
Miután másnap újratelepítette az alkalmazást, megdöbbenve tapasztalta, hogy egy nap alatt 25 tranzakcióval 39 ezer fontot költöttek el a pénzéből, jobbára luxuscikkek vásárlására – írja a lap.
A károsult ügyfél panasszal fordult a Revoluthoz, ahol azonban azzal az indoklással el is utasították a panaszát, hogy ő maga adott meghatalmazást a csalóknak kártyája használatára. Végül ügyvédeket fogadott, akik a brit pénzügyi békéltető testülethez, a FOS-hoz is benyújtották keresetét.
A doktor a veszteségnél még elkeserítőbbnek tartja a pénzügyi cég közönyét és az elszámoltathatóság hiányát. Ez azért is különösen fájó, mert a lap szerint a revolutos ügyfelek a leginkább sebezhetőek az efféle átverések során, hiszen a bank speciális kényelmi funkcióinak köszönhetően akár CVC-kód nélkül is vásárolhatnak az ügyfelek a bankkártyájukkal. A gyors pénzköltés azonban a kiberbiztonsági szakértők szerint veszélyes, főleg, hogy nincs azonnali segélyhívásra lehetőség, ha valaki észlelné a nem általa kezdeményezett pénzmozgást, és a felhasználói fiókot sem lehet letiltani.
Mint kiderült, egy másik Revolut-ügyfélnek közel 4 órájába telt, mire elérte a bank ügyfélszolgálatát egy hasonló csalást követően.
Mivel a bank magyar telephellyel nem rendelkezik, az esetleges magyar fogyasztóvédelmi panaszok esetén az MNB csak a litván felügyelet, illetve az Európai Bankfelügyeleti Hatóság (EBA) intézkedését kezdeményezheti. A magyar jegybank határon átnyúló szolgáltató esetében önállóan csak akkor tehet lépéseket, ha a fogyasztóvédelmi jogsértés súlyosan veszélyezteti a pénzügyi rendszer egészének stabilitását, s az ügyfelek érdekeit – áll a Revoulttal kapcsolatos legutóbbi közleményükben. Megoldást a hazai fióktelep jelentene, ugyanis abban az esetben a jegybank a hazai bankokhoz hasonlan vizsgálhatná a Revolut likviditását.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés