Annyi bizonyos: bőven nem arról van már csak szó, hogy hidratálni, esetleg ránctalanítani szeretnénk a kiválasztott készítménnyel. Annyi pluszfunkció került már a krémekbe, hogy néha csak kapkodjuk a fejünket, ráadásul egyre jelentősebb szemponttá válik, hogy állatkísérlet-mentes, organikus vagy bio legyen egy-egy termék, vagy hogy orvosok is részt vegyenek létrehozásában. Ki sokat markol, keveset fog? Nos, a szépségipar innovációit tekintve nem biztos.
Milyen arckrémet válassz?
Talán egyértelműnek tűnik, hogy ami neked fontos, az másoknak is lényeges, de ez korántsem egyértelmű. Ez kiderül abból a kis gyűjtésből is, amelyet lejjebb olvashatsz: hús-vér nők (és férfiak) válaszai arra a kérdésre, mi számít, amikor arckrémet keresel.
„Én különböző oldalakról tájékozódom, mielőtt választok, az összetevők mellett fontos az is, hogy ne végezzen állatkísérleteket az adott cég.”
„Alapvetően a hidratálást várom el, de fontos, hogy ne legyen benne alkohol és semmiféle mesterséges illatanyag. Elolvasom persze a véleményeket is, plusz fontos, hogy azért megfizethető kategória legyen.”
„Nekem az a legfontosabb, hogy az arckrém hidratáljon, ne képezzen csillogó filmréteget a bőrömön, ne legyen benne mesterséges összetevő, ne irritálja a bőrömet.”
„Passzoljon a bőrtípusomhoz, például zsíros bőrre nem érdemes nehéz krémet választani, de egy könnyed, vízbázisú már jó lehet.”
„A könnyed hidratálás mellett már a ránctalanítás is szempont. Folyton elhatározom magam, hogy keresek valami igazán hatékony szuperkrémet, de aztán a vége az lesz, hogy a drogériában veszek le a polcról egy olcsót.”
„Én azt használom, amit a feleségem vesz nekem…”
A szubjektív vélemények után lássuk most azokat a trendeket, amelyek befolyásolják, mit is várunk el egy arckrémtől, amikor pénzt fizetünk érte.
Természetes és egészséges arcbőr
A koronavírus-világjárvány egyik hozadéka volt az, hogy a bőrápolás jelentősége megnőtt. Ahogyan az emberek egyre több időt töltöttek otthonukban, újra felfedezték a bőrápolást is, ezért a korábbiaknál jelentősen nagyobb mértékben kerestek bőrápolási termékeket. A következő szempontok mentén születtek döntéseik:
- Bőrmegújító hatást vártak el a termékektől.
- A készítményeknek bizonyos specifikus problémákra kellett választ adniuk, legyen szó száraz bőrről vagy épp aknéról.
Az arcbőr mellett a kéz bőrének ápolása is kiemelt szemponttá vált, feltehetően nem kis részben a fertőtlenítő készítmények időnként túlzásba vitt használata miatt.
Az arckrém legyen fenntartható forrásból származó
Sokan tartottak attól, hogy a pandémia riadalma eltörli a fenntarthatóság fontos szempontját döntéseink mögül, de nekik szerencsére nem lett igazuk.
Továbbra is fontos a vásárlók számára az, hogy a krémek a lehető legkevesebb ártalom okozása mellett kerüljenek tégelyeikbe: idetartozik az állatkísérlet-mentesség szempontja is.
Ma már senki nem vallaná be azt, ha esetleg nem érdekli, hány kisállat életébe került egy arckrém elkészítése. Nem egyszerűen cikivé, hanem elfogadhatatlanná vált kegyetlenség árán a szépséget hajszolni, és ez jól is van így.
Hogy milyen termék legyen? Biztonságos!
A biztonság az élet minden egyes területén nagyon fontos szemponttá vált a járvány alatt. A vásárló számára egyfajta garanciát nyújt a biztonságra az, ha természetes összetevőkből készített arckrémeket és egyéb szépségápolási termékeket használhat, ezekkel a természet erejét használva a vegyületek hatása helyett. Az organikus abszolút hívószóvá vált a szépségápolásban is.
És közelről érkezzen
Mindezzel párhuzamosan vannak olyanok is, akik a rövid élelmiszerlánc mintájára a lokális termékeket keresik, azokat a helyi manufaktúrákat, akik engedélyezett, de saját recept alapján készített termékekkel szolgálják ki hűséges vásárlóikat. Itt a készítővel való közvetlen kapcsolat abban is segít, hogy az ember személyre szabott tanácsot is kaphasson a krém mellé arról, hogyan hozhatja ki külsejéből, bőréből a maximumot.
A szakértő segítsége
És persze mindannyian onnan indulunk, hogy nem sok fogalmunk van arról, voltaképpen milyen is a bőrtípusunk, és mit kellene kezdeni azzal.
A profi tanácsok irányt mutathatnak a vásárlásban, ha pedig ehhez nem áll rendelkezésre egy kozmetikus, jó az is, ha a webshop fogja a kezünket.
A The Ordinary oldalán például saját bőrprofilunknak megfelelő kezelési csomagot állíthatunk össze: bár egyre tudatosabb vásárlók vagyunk, annak azért örülünk, hogyha azon a területen, amelyet nem ismerünk, leveszik vállunkról a döntés felelősségét.
Előretörnek a hibrid termékek
A dekorkozmetikumoknál jóval fontosabbakká váltak a bőrápoló termékek: a hibrid változatok több funkciót tartalmaznak egyben, például a korrektor hidratál is, de idesorolhatók a napvédőt is tartalmazó arckrémek is. Ezek egyszerűsítik is a napi bőrápolási rutint, ráadásul nem kell annyi terméket megvásárolni, és olyan sok pénzt költeni ezekre.
Minimalizmus
Mint a fentiekből is kiderül, nem az a vonzó, ha az arcápolás rengeteg lépésből áll: a koreai tízlépéses rutin ma már inkább ijesztő, mondván, kinek van ideje – és pénze – erre? A beauty bloggerek előretörésének szerencsés eleme, hogy megbízható szakemberek is ellátják tanácsaikkal az egyszerű vásárlót, aki így láthatja azt, hogy
a tízlépéses rutin néha őrület, mivel legalább öt termék teljesen feleslegesen kerül be abba.
Az emberek igyekeznek kiválasztani azt, amire szükségük van – és nem többet.
Nem az ár dominál
A spórolás manapság mindenki sajátja, de – főként a Z generáció esetében – inkább a hatékonyság az, ami a választásokat vezérli a 21. század bőrápolásában. Ha az összetevők jók, ígéretessé válik a termék, megvásárlásra érdemessé téve azt.
Az emberek szeretnek egyre többet tudni azokról a termékekről, amelyeket magukra kennek: már nemcsak egy márkanevet vesznek le a polcról, hanem egy ígéretet, amely a részletekben rejlik.
Itt lép be a krém kifejlesztésében részt vevő szakemberek személye: egy orvos vagy kozmetikus sokkal vonzóbbá tehet egy terméket, mint egy influenszer, aki a TikTokon ajánlja azt.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés