Május 9-től elektronikusan is lekérhető az adóazonosító jelről szóló igazolás – adta hírül az MTI a NAV közleményére hivatkozva. Mint írták, e dokumentumot általában az adókártya megrongálódása vagy elvesztése miatt kérik, vagy azért, mert
névváltozás miatt új kártyára van szükség.
Pár perc alatt elérhető az adóazonosító jelről szóló igazolás
Az új funkcióval néhány perc alatt bárki hozzájuthat az elekronikus dokumentumhoz, amelyet az ügyfél csak a saját profiljából, magának tölthet le. Az adóhatóság kiemelte, hogy képviselő nem közreműködhet ebben, sőt ilyet senki sem kérhet a képviseltjei nevében.
![Az adóazonosító jelről szóló igazolás mostantól pillanatok alatt letölthető](http://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5656/56560/565605/56560529_166014ecf403d303e0037aa6626ec144_wm.jpg)
Egyszerűen lekérhető a dokumentum
A lekérdezés nem bonyolult feladat, az azonosítás után a NAV Ügyfélportálján (ÜPO) indítható, ehhez mindössze a saját adatok között a bővebb információ gombra kell kattintani, majd megigényelni az adóazonosító jelről szóló igazolást. Az egyébként többször is lekérhető és időbeli korlátok nélkül felhasználható dokumentumot a letöltéssel hitelesített pdf formátumban kapjuk meg.
Közokiratnak számít
Hasznos tudni, hogy az adóazonosító jelről szóló igazolás egyes ügyekben közokiratnak számít, így például hitelfelvételnél is hatósági igazolványként szolgál addig, míg a tulajdonosa meg nem kapja az új adókártyát.
![](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5692/56922/569223/56922361_7925cc47912913a06b1fdfa33008bc6d_wm.jpg)
DOGZ Fesztivál a Városligetben!
Szeptember 7-én kutyás bemutatókkal, falkasétával, izgalmas előadásokkal, tanácsadással és gyerekprogramokkal vár mindenkit az év legnagyobb kutyás rendezvénye.
Regisztrálj az ingyenes rendezvényre!
hirdetés