Május 9-től elektronikusan is lekérhető az adóazonosító jelről szóló igazolás – adta hírül az MTI a NAV közleményére hivatkozva. Mint írták, e dokumentumot általában az adókártya megrongálódása vagy elvesztése miatt kérik, vagy azért, mert
névváltozás miatt új kártyára van szükség.
Pár perc alatt elérhető az adóazonosító jelről szóló igazolás
Az új funkcióval néhány perc alatt bárki hozzájuthat az elekronikus dokumentumhoz, amelyet az ügyfél csak a saját profiljából, magának tölthet le. Az adóhatóság kiemelte, hogy képviselő nem közreműködhet ebben, sőt ilyet senki sem kérhet a képviseltjei nevében.
Egyszerűen lekérhető a dokumentum
A lekérdezés nem bonyolult feladat, az azonosítás után a NAV Ügyfélportálján (ÜPO) indítható, ehhez mindössze a saját adatok között a bővebb információ gombra kell kattintani, majd megigényelni az adóazonosító jelről szóló igazolást. Az egyébként többször is lekérhető és időbeli korlátok nélkül felhasználható dokumentumot a letöltéssel hitelesített pdf formátumban kapjuk meg.
Közokiratnak számít
Hasznos tudni, hogy az adóazonosító jelről szóló igazolás egyes ügyekben közokiratnak számít, így például hitelfelvételnél is hatósági igazolványként szolgál addig, míg a tulajdonosa meg nem kapja az új adókártyát.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés