Május 9-től elektronikusan is lekérhető az adóazonosító jelről szóló igazolás – adta hírül az MTI a NAV közleményére hivatkozva. Mint írták, e dokumentumot általában az adókártya megrongálódása vagy elvesztése miatt kérik, vagy azért, mert
névváltozás miatt új kártyára van szükség.
Pár perc alatt elérhető az adóazonosító jelről szóló igazolás
Az új funkcióval néhány perc alatt bárki hozzájuthat az elekronikus dokumentumhoz, amelyet az ügyfél csak a saját profiljából, magának tölthet le. Az adóhatóság kiemelte, hogy képviselő nem közreműködhet ebben, sőt ilyet senki sem kérhet a képviseltjei nevében.
Egyszerűen lekérhető a dokumentum
A lekérdezés nem bonyolult feladat, az azonosítás után a NAV Ügyfélportálján (ÜPO) indítható, ehhez mindössze a saját adatok között a bővebb információ gombra kell kattintani, majd megigényelni az adóazonosító jelről szóló igazolást. Az egyébként többször is lekérhető és időbeli korlátok nélkül felhasználható dokumentumot a letöltéssel hitelesített pdf formátumban kapjuk meg.
Közokiratnak számít
Hasznos tudni, hogy az adóazonosító jelről szóló igazolás egyes ügyekben közokiratnak számít, így például hitelfelvételnél is hatósági igazolványként szolgál addig, míg a tulajdonosa meg nem kapja az új adókártyát.
Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés