Újabb izgalmas autós összeállításban böngészhetünk: kiderült, hogy átlagosan hány évesek a Magyarországon forgalomban lévő személyautók. A Vezess sorra veszi Magyarország 35 legnépszerűbb autóját, és mindegyikről elárulja, hogy átlagosan milyen idősek ezek a típusok.
A legidősebbek
Érdekes, hogy több mint 32 ezer Opel Vectra van a magyar utakon, amelyek átlagéletkora 18,7 év, így ezek a legidősebb autók. A listában a második a Suzuki Swift 17,4 éves átlagéletkorral, közel 250 ezres flottával, majd az átlagosan 17,1 éves, 103 ezer darabot számláló Volkswagen Golf következik. Szintén a legöregebb autók táborát erősítik a Seat Cordobák, a Suzuki Wagon R+ modellek, a Fiat Puntók, az Astrák, a Volkswagen Polók, a 206-os Peugeot-k, valamint az Opel Corsák is.
A középmezőnyt francia, német és japán autók alkotják. A maga 15,1 éves átlagéletkorával a Renault Thalia a kategória legidősebbje, ezt követi a Passat és a Civic, a Peugeot 307, a Toyota Corolla, a Renault Mégane és Clio, sőt a Suzuki Ignis, a Yaris és a Ford Focus is.
Prémiumautók
Ezekből a darabszám szerint az első helyen álló 3-as BMW-k átlagosan 17,5 évesek, míg a második 5-ös BMW-k 16,2 esztendősek. Márkák szerint a sorban az Audi következik, a Mercedes hazai flottája mindkettőnél fiatalabb. Szomorú, de a listán szereplő 35 modellből mindössze csak három olyan, amelynek nálunk futó flottája átlagosan 10 év alatti. Az itthon majdnem 71 ezer darabot számláló Skoda Octavia 8,9 éves átlagéletkora a harmadik legfiatalabb, ezt előzik meg az átlagosan 8,2 éves Suzuki SX4 modellek, a legfiatalabbak pedig a Suzuki Vitarák a maguk 3,9 éves átlagukkal. És bár itthon a legújabb modellek csak egy nagyon szűk réteg számára elérhetők, egy idősebb autó is hű társunk lehet az utakon, ha megfelelő figyelmet fordítunk a műszaki állapotára.