A Bagázs programok a helyi oktatási intézmények pedagógusaival együttműködve
valósulnak meg. A program bemenetelekor pedagógiai felméréseket (Difer, Sindelar) használnak, és a későbbi hatást kontrollméréssel vizsgálják. A két részprogramon a gyerekek egyénileg vagy párban vesznek részt.
Iskolai és óvodai repeta: a gyerekek intézményi beilleszkedését, tanulmányi haladását segítve
önkéntesek bevonásával, a helyi intézményekben egyéni fejlesztés és korrepetálás zajlik. A foglalkozások alapvetően fejlesztő pedagógiai módszereket alkalmaznak, az egyes alkalmak menetéről a gyerekeket tanító pedagógus, a Bagázs munkatársai és az önkéntesek együtt döntenek.
Otthoni fejlesztés keretében a gyermekek lakóhelyén az otthoni játéktevékenységet, valamint a tanulmányi előmenetelt segítik elő. A foglalkozások során fontosnak tartják a szülő
bevonását a gyermekével való közös játékba, fejlesztésbe. A program itt is fejlesztő pedagógiai módszereken alapul.