Amikor valaki új ingatlant vásárol, esetleg ajándékozással tesz szert rá, az ügyintézés része, hogy be kell adni a B400-as nyomtatványt. Ezzel jelenti be az érintett a vagyonszerzést – az adatlapot ugyanakkor március 6-tól online is be lehet küldeni – közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a Magyar Távirati Irodával.
Így változik az ügyintézés
A változás rengeteg embert érint: a NAV adatai szerint 2024-ben több mint 400 ezer papíralapú B400-ast adtak be – idén már a B400E jelű nyomtatvány is használható, amely az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásban (ONYA) lesz elérhető, mivel március 6-tól már nem a kormányhivatalnak, hanem közvetlenül a NAV-nak kell beküldeni. Ennek ellenére
az adatlap 60 napig még az Általános Nyomtatványkitöltő Keretalkalmazásban is elérhető lesz.

Az új, elektronikus ingatlan-nyilvántartási eljáráshoz igazodó, egyszerűen és gyorsan kitölthető B400E az ONYA-ban az Új nyomtatvány > Bejelentések > Illeték menüpontban található. Az adatlapot a vagyonszerző vagy a képviselője is kitöltheti az ONYA-ban. Azonosított bejelentkezéssel az adatlap kitöltés után elektronikusan be is küldhető. Az adatlapot akkor is a NAV-hoz kell beküldeni, ha az ingatlan-nyilvántartási eljárást papíralapon kezdeményezték.

Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés