Európában Anglia mellett Németország a másik zenei nagyhatalom. Nemcsak komolyzenében adtak olyan neveket a világnak, akiket mindenki ismer, de a könnyűzenében is alapjaiban változtatták meg a trendeket. A felmérések szerint a legtöbb embernek még mindig Nena 99 Luftballons című slágere ugrik be, ha német zenéről kérdezik (rosszabb esetben a Modern Talkin munkássága), pedig a színtér ennél sokkal összetettebb és van zenei élet a Loveparade-en, és a 90-es évek pop szörnyedvényein túl is.
Elektronikus zene
Ezen a téren kétségkívül a legmeghatározóbb óriás Németországból a Kraftwerk. A kizárólag elektronikus hangszerelésű zenekar 1970-ben alakult Düsseldorban, és a modern elektronikus zene legnagyobb úttörői. Nemcsak zenéjük volt nagy hatással a későbbi nemzedékre, de saját tervezésű hangszereik is segítették azt a számtalan művészt, akik legfontosabb inspirációjukként a Kraftwerket említik. Ha nincs a Kraftwerk, olyan zenekarok vagy előadók sincsenek mint a Depeche Mode, Soft Cell, Ultravox, de még Björk, a Joy Division vagy a New Order is az egyik legnagyobb hatásként emelik ki a német zenekart.
A Kraftwerk mellett a Tangerine Dream is a mai elektronikus tánczene úttörőjének számít (itthon Choronzon című daluk az, ami biztos, hogy mindenki számára ismerős, hiszen évekig a Panoráma című műsor főcímdala volt). Egyébként rengeteg filmhez írtak zenét, amik önmagukban is nagy sikereket értek el. A 90-es évek végének trance zenéjére is nagy hatással voltak, hangmintáikat olyan nevek is használják, mint Sasha, vagy a volt Depeche Mode-tag, Alan Wilder zenekara, a Recoil az Allelujah című dalában.
Az Einstürzende Neubauten az indusztriál zene kiválósága Berlinből, akik a stílushoz híven előszeretettel használnak saját készítésű hangszereket fémből, és saját zajmintákat. A név (szabadon fordítva: összedőlő új épületek) egészen új megvilágításba került, mikor a zenekar megalakulása után két hónappal a mostani Világ Kultúráinak Háza teteje beszakadt. Egy ember meghalt, több megsérült, de a médiában a tragédia miatt külön figyelmet szenteltek a zenekarnak, persze a népszerűségük korántsem ennek volt köszönhető. A zenekar egyik legismertebb rajongója egyébként Trent Reznor, a Nine Inch Nails frontembere, de Henry Rollins is magára tetováltatta a logójukat.
Az új nemzedékben Paul Kalkbrenner jelentősége nem csak annyi, hogy szinte minden évben ellátogat hozzánk vagy ő, vagy a nyomdokaiban járó kisöccse. Kalkbrenner 1999-ben jelentette meg első dalát, de az igazi áttörést és ismertséget a 2008-as Berlin Calling című film jelentette, amiben nem csak a főszerepet játszotta, de a zenét is ő készítette.
Az Atari Teenage Riotról sokan nem is tudják, hogy németek. Az anarhista és antifasiszta jellegű, politikai nézetekben bővelkedő punk énektémák techno zenével való kombinálásra keltette életre a digitális hardcore stílust, igaz ezt a titulust ők adták maguknak.
Persze azért a Scooter mellett sem lehet elmenni szó nélkül, főleg itthon. A zenekar több mint 25 millió lemezt adott el világszerte és ők a happy hardcore stílus legsikeresebb képviselői. Igaz, a kezdeti sikerek óta nem sikerült nekik újabb nagy dobás, azóta is a régi slágereikkel turnéznak, de ha önnek nem is kell ennél több, a Hegyalja Fesztiválon nemsokára újra nosztalgiázhat rájuk.
Hip-Hop
A német zenetévék térhódításával a német nyelvű hip-hop előadók is eljutottak az országba. A Fantastischen Vier volt az egyike azoknak a legelső zenekaroknak, akik német nyelven rappeltek a 80-as évek végén, gyakorlatilag ők alapozták meg a német hip-hop kultúrát. Nevükhöz fűződik az első német hip hop sláger, a Die Da? Ők sosem mentek bele komolyabb társadalmi bírálatokba, inkább mindig csak jópofák voltak, mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy a Madagaszkár című rajzfilmben a pingvinek az ő hangjukon szólalnak meg németül.
Ezzel szemben az Advanced Chemistry sokkal keményebb, társadalomkritikusabb szövegeivel lett ismert. Pont emiatt, vagyis a kétfajta nézőpont miatt aztán a zenekarok között történt is néhány szóváltás, de a kedélyek később csillapodtak. Az Advanced Chemistry volt az első, amerikai értelemben vett gengszterrap csapat, akik olyan komoly témákat is feszegettek, mint a rasszizmus, amivel a tagoknak Németországban szembe kellett nézni ghánai és haiti gyökereik miatt.
Az újabb generációk közül a Fettes Brot és Gentleman voltak azok, akik szintén nagyban hozzájárultak a német hip-hop térhódításához.
Rock / Punk
Ezen a vonalon a németek nagy kedvence a Die Toten Hosen, akik az 1982-es megalakulásuk óta a mai napig az egyik, ha nem a legsikeresebb német punk-rock zenekar. Róluk az a hír járta, hogy a karrierjük elején bármilyen rendezvényen felléptek, beleértve születésnapi bulikat is, mindössze korlátlan sörfogyasztást kértek, és hogy az esetlegesen okozott károkat ne kelljen megtéríteni. Amellett, hogy ekkora punkok, ha kell, kiállnak olyan dolgok mellett is, mint az antifasizmus, de támogatják a Greenpeace-t vagy a PETA-t is, és harcolnak az idegengyűlölet ellen is. Sőt annyira lokálpatrióták, hogy támogatják a Fortuna Düsseldorf focicsapatot, az egyik reklámszerződésből kapott pénzt például az utánpótlás csapatnak ajánlották fel. Illetve a pletykák szerint sírhelyet vásároltak 17 ember részére, hogy a temetkezésük is együtt legyen megoldva.
A Die Arzte saját magát egyszerűen a világ legjobb zenekarának tartja. Bár sosem volt egy gyerekzene, de 1987-ben több dalukat is tiltólistára helyezte a német médiahatóság, mert azok szövegét a fiatalokra nézve veszélyesnek ítélte. Egyik daluk például arról szólt, hogy egy szörny éjjel megeszi az embereket, miután azok elalszanak. Ők egyébként, amint felértek a slágerlisták élére, fel is oszlottak, persze később újjáalakultak.
Bár a Die Artzte is gondolkodott azon a 90-es évek közepén, hogy egy angol nyelvű lemezt adnak ki, ezt az ötletet elvetették. A Beatsteaks viszont igazából ennek köszönheti, hogy Németországon, Ausztrián és Svájcon kívül is népszerűek. Ők a tizedik koncertjükön már a Sex Pistols előtt játszottak, ami után egy magára valamit is adó punk zenekar valószínűleg fel is oszlott volna, hiszen elért mindent. A Beatsteaks viszont azóta meg sem áll, bezsebeltek néhány díjat, turnéztak a Bad Religonnel, és ha úgy tartja kedvük feldolgozásokat játszanak a Die Roys nevű zenekarral, aminek tagjai ugyanazok, mint a Beatsteaksé, csak éppen mindenki másik hangszeren játszik, mint eredetileg.
Metál
Ha az angolokat nevezzük az indie és a pop zene nemzetének, akkor a németeket a metálszíntér urainak kell tekinteni. Nemcsak új stílusok keletkezésében játszottak fontos szerepet, de megannyi metálfesztiváljuk miatt világszinten is nagyhatalomnak számítanak. Ha mást nem is, a Rammsteint biztosan mindenki ismeri. Ők azok, akik annak ellenére tudtak az egész világon befutni, hogy dalszövegeik többsége német. Koncertjeikre olyan, pirotechnikával erősen megtámogatott látványvilág jellemző, hogy azoknak is remek szórakozás, akik egyébként nem rajonganak ezért a zenéért.
A thrash metal színtér nemcsak Amerikában erős a Metallicának, Slayernek, Megadeathnek és Anthraxnek köszönhetően, hanem Európában is, épp az olyan német zenekaroknak köszönhetően, mint a Kreator, a Sodom vagy a Destruction.
A thrash metal mellett a power metal színtéren is erősek a német zenekarok, ott van máris a Helloween, akik megteremtették ezt a stílust, aminek lényegét nehéz lenne elmagyarázni, de ha nagyon kéne, talán a "klasszikus metál és a speed metál keveredése sokszor szimfonikus elemekkel" lenne a definíció, kiegészítve azzal, hogy mindehhez a szövegekben gyakran tűnnek fel a fantasy elemei. A power metál másik jeles képviselője a Gamma Ray, amit az a Kai Hansen alapított, aki a Helloweenből lépett ki 1989-ben.