Ahogy közeledik a karácsony, úgy nő azoknak a termékeknek a száma, amelyeket a cégek szerint meg KELL vennünk. Az a szerencse, hogy ezt néha nagyon ügyesen teszik. Hatnak az érzékeinkre, az érzéseinkre, és nem utolsósorban a pénztárcánkra.
De hát ez van.
Kezdjük a legújabbal
A John Lewis áruházlánc minden évben komoly filmeket készít: szuper a kreatív koncepció, a megvalósítás, és persze a zene (de erről később). Az idei hirdetés főszereplője nagyon, nagyon... nagyon várja a karácsonyt.
Ünnepelj ma velünk
Nem hagyhatjuk ki a műfaj egyik megteremtőjét, a klasszikus Coca-Cola karácsonyi hirdetést. A reklámban először 1931-ben megjelenő St. Nick, a cég által létrehozott Mikulás olyan kultikus figurává vált az elmúlt 80 évben, hogy elhomályosította az összes többi (vékony, kékruhás, manószerű, stb.) Mikulás-képet. Nem kár értük.
Alternatív felhasználás
Egy reklám a Yellow Pages (Sárga Oldalak) alternatív felhasználásáról. Angliában ezt a reklámot éveken keresztül minden karácsonykor láthatták a tévénézők.
Sweet Child O' Mine
Egyszerűen kellett egy olyan reklámot betenni ide, amelyikben a Guns'n'Roses hallható. Sosem gondolnád, hogy így is hangozhat, pláne karácsonykor.
És egy megfejtés: anya a Télapó!
Legalábbis a gyerekek szerint. Végülis...
Santa és az M&M-figurák
És a végére egy lelkesítő, felszólító jellegű megmozdulás a GAP Kidstől