A reklámok alapvető célja az, hogy az adott márka tudat alatt rögzüljön a vásárlókban. Olykor-olykor megtörténik azonban, hogy egy hirdetés annyira nagy közfelháborodást kelt, hogy a dolog pont fordítva sül el: inkább negatív emlékek maradnak meg a termékről. Ilyen eseteket szedett össze cikkében a MediaFuture.
Nem sikerült igazán jól például a Jaguar azon reklámja, amely a cég 2026-ban érkező elektromos autóját volt hivatott bemutatni. Retro-futurisztikus hirdetését azonban rengetegen kritizálták a YouTube-on: egyeseknek azzal volt problémája, hogy egyetlen autó sem tűnik föl a videóban, míg mások azt kritizálták, hogy a reklámban feltűnő modellek az LMBTQ-közösséget voltak hivatottak reprezentálni.
Valójában a meglepő képi világú hirdetéssel a vállalat valószínűleg mindössze szokatlan esztétikai hatást szeretett volna kelteni, valamint bebizonyítani, hogy készek kitörni abból a skatulyából, amelybe autómárkaként kerültek. Kérdés persze, hogy ez mennyire sikerült.
Nem a Jaguaré volt az egyetlen botrányosra sikerült reklám 2024-ben. A továbbiakról a MediaFuture cikkében olvashatsz.
Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés