Az idézett szakértők - legalábbis a Berliner Zeitung szerint - kimutatták azt is, hogy állva "sokkal mozgékonyabb az ember", mintha ülne. Továbbá emlékeztettek arra is, hogy a régi görög filozófusok sem ülve, hanem rendszerint fel s alá sétálva ötlötték ki legnagyszerűbb gondolataikat.
Mivel azonban a sétálva oktatás rendszerét még kísérleti jelleggel sem merték bevezetni az említett általános iskolában, maradt az állva tanulás rendszere, amit egyelőre még kombinálnak a hagyományos "ülős" rendszerrel. Az iskola egyik alsó osztályában különleges álló padokat rendeztek be, azt remélve, hogy ez a fajta speciális mozgás serkenti majd az agyműködést. Arról nem is beszélve, hogy a tanulók valóban szinte farkasszemet nézhetnek a tanárral, ami az idézett szakértők szerint a korábbinál közvetlenebb kapcsolathoz vezethet, írja az MTI.
Az állva tanulás rendszere mindazonáltal olyannyira kísérleti jellegű, hogy az érintett diákok az órák többsége alatt azért mégis csak leülhetnek. Sajtóértesülés szerint az iskolai hatóságok a hónap végén kívánják összegezni az első tapasztalatokat, s várhatóan akkor születik majd döntés arról, hogy állva vagy ülve tovább. A berlini szenátus oktatási felelőse egyelőre nem foglalt állást az ügyben, mint ahogy a görög filozófusok "utánzását" eddig egyetlen más iskola sem kommentálta.
Kíváncsi lennék, hogy működne a módszer itthon, ahol a fegyelem nehezen fenntartható és mostanában szinte hetente éri atrocitás a tanárokat.