OFFLINE

Nagyban gondolkodnak a feltörekvő magyar tervezők

2014. április 19., szombat 08:48

A magyar divat és dizájn nemzetközileg is egyre jobban pörög, itthon pedig pláne nagy hírverést kap  az olyan kezdeményezéseknek köszönhetően, mint a Toni and Guy Fashion Week Budapest vagy a Gombold újra, melyek folyamatosan sulykolják belénk, hogy menő a magyar dizájn. Két feltörekvő tervezővel beszélgettünk: Daubner Anna - akinek első bemutatójáról anno mi is beszámoltunk – most dobta piacra legújabb kapszulakollekcióját, Fufavi Lilla pedig márkaboltot nyitott a belvárosban. 

Anna Daubner a felhők kontrasztjából merít

Daubner Anna három év londoni távollét után jött haza Budapestre, hogy az Angliában szerzett tapasztalatok birtokában önálló márkát alapítson. Dolgozott ékszerész gyakornokként, de a Maison Martin Margielanál is lehúzott egy évet, így tényleg első kézből tapasztalhatta meg a nemzetközi divatipar működését. “Az ékszercégtől kezdve a férfiruházatig mindenhol voltam gyakornok, hogy megbizonyosodjak arról, tényleg divattervezőként szeretnék-e dolgozni a jövőben. A Londonban megszerzett tapasztalatokkal és inspirációkkal felfegyverkezve szerettem volna nekilátni a saját kollekciónak és márkaalapításnak, mivel előtte nem igazán úgy alakultak a dolgaim, mint terveztem" – mondta a tervező a Díványnak.

Jelenlegi kapszulakollekciójában két inspirációs forrást, a vívók uniformisát és a felhőket kombinálta, ami egy minimalista, de nagyon vagány és lezser végeredményt hozott. A felhő-koncepcióra jellemző rétegződés és változatosság az anyaghasználatban is visszaköszön: sportbéléssel, pamuttal és selyemmel, valamint színváltós szalagokkal is kísérletezett a dizájner, ami feltűnő, viszont egyáltalán nem praktikus.

A prezentáció után gondoltam beruházok a színes szalagokkal díszítetett pulcsira, aztán nagyot néztem miután kiderült, hogy a szalaggal dekorált darabok valójában egyszer használatos imidzsdarabok és ha lehet is őket valahogy tisztítani, azt is csak szuper speciális tisztítóban. 

Daubner számára egyébként fontos, hogy azonosulni tudjon a ruháival, amiket ő is rendszeresen hord. "A fehér-imádatom valószínűleg a Margiela-tól ragadt rám, dehát az ember akarva-akaratlanul is felvesz egy bizonyos identitást, amivel nap mint nap találkozik, rám pedig nagy hatással volt az ott töltött évem. A jelenlegi szabásvonalak valószínűleg a következő kollekciómban is hasonlóan letisztultak és minimalisták maradnak majd és továbbra is nőies darabokban gondolkodom. Az aszimmetriával való apró játékok szintén megmaradnak, színekben viszont biztosan változtatni fogok” – árult el néhány részletet a tervező következő kollekciójáról. 

Daubner ruháit egyelőre az Anna Amélie márkával közösen megosztott showroomban, a Zrínyi utca 4-ben lehet beszerezni, a tervező hivatalos Facebook oldalát itt találja.

Fufavi: klasszikusból egyedi

Márkaboltot nyitott a belvárosban az egyedi és extravagáns kreációiról ismert Fufavi. A márkát 2007-ben Fufavi Lilla tervező alapította, aki saját hóbortjából és anyukája kitartó segítségének köszönhetően állt neki megvalósítani különc, extravagáns ötleteit. "Mindig is az egyedi ruhákat és kiegészítőket szerettem a legjobban, nyolc éve pedig nekiláttam megvalósítani a saját elképzeléseimet is. Eleinte ruhákat terveztem, aztán jöttek a kiegészítők: legfontosabb és egyben legnagyobb szenvedélyem egy plexi karkötő, amit évek óta tökéletesítgetek" – részletezte a Díványnak a dizájner.

Fufavi kreációi nem csak különlegesek, de praktikusak is: a dekorációnak beillő karkötő méretét meghazudtolóan pillekönnyű, a tervező számára kifejezetten fontos a kényelem is. Nem követi az éppen aktuális fast fashion trendeket, inkább klasszikus, jól bevált, időtlen darabokra koncentrál, mint például a trench coat, amit minden részletében átértelmez. "A kabát minden ruhatár alapja, gyakorlatilag nem telik el nap anélkül, hogy ne viselnénk, ezért nagyobb hangsúlyt fektet rá az ember. A jelenlegi kollekciómban éppen ezért a kabátokra koncentráltam, amit egyedi kivitelezéssel - mint például a szaggatott ujj, metál-hatású bélés - élesztettem újjá."

A tervező az apró nüanszokra is nagy figyelmet fordít: a gombokat plexiből vágatja egyedi formára, illetve: "Állandó kettősség van a fejemben: mindig beleképzelem magam abba a darabba, amit éppen tervezek, így egyszerre racionálisan és művészien is gondolkodom. A régi terveimet is megőrzöm, időről-időre előveszem és átdolgozom őket."

A dizájner Japánba is kijutott egy Európai Uniós pályázat segítségével, melynek keretében egy luxusszálloda halljában rendeznek trade showt a japán felvásárlók számára. "Kirobbanó üzletre nem, értékes kapcsolatokra szert tettem, van, ahol árulják is a ruháimat. Jó lenne, ha Párizsba is eljutnának a ruháim, de ez egyelőre csak egy vágyálom. Most ennek az üzletnek örülök a legjobban" – mondja Fufavi. A márka első, budapesti üzletében nem csak ruhákat, de kiegészítőket is találni, a Siberia cipőüzlet alapítójával, Anna Zaboevával kollaborálva júniusban pedig még egy cipőkollekciót is piacra dobnak.

A Fufavi flagship üzlete az V. kerület Galamb utca 3-ban található, ahol fel is próbálhatja a kiszemelt ruhákat, a márka hivatalos weboldalát itt, Facebook elérhetőséget pedig itt találja.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta