OFFLINE

A megosztásainktól függ, mi kerül a ruhaüzletek polcaira

2013. július 29., hétfő 12:21

Durrogtathatnánk a 2010-es évek slágermondatát, miszerint a közösségi médián belüli aktivitásunk egyre nagyobb hatással bír a márkák pozícionálási, hirdetési és eladási tevékenységeire, de konkrét példát, amit a "mezei" vásárló is megért, keveset látni. Aztán jön a Nordstrom, aki árgus szemekkel figyeli a Pinterest felhasználók megosztási szokásait és az alapján dönti el, hogy melyek lesznek azok a termékeket, amik kiemelt helyet kapnak a boltokban.

nordstrom pinterest.PNG
Fotó: Pinterest

Ésszerű lépésnek tűnik, hiszen nagy valószínűséggel az, amiért az online felhasználók rajonganak, a hús-vér vásárló figyelmét is fel fogja kelteni. "Annyit teszünk csak, hogy a vásárlóktól várjuk az iránymutatást. Miért ne lehetne megbízható jóslat az internetes felhasználók ízlése?" - nyilatkozta a Business Insidernek Bryan Galipeu, a cég közösségi média menedzsere.

Az állítása jogos, a kereskedelmi cégnek az egyik legnagyobb rajongóbázisa, 4,5 millió követője van Pinteresten. A Nordstrom és a weboldal kapcsolata nem újkeletű, évek óta dolgoznak együtt: a márka webshopjában például minden termék mellett van egy "Pin" feliratú gomb, aminek segítségével egy kattintással megoszthatjuk a falunkon a vágyaink tárgyát.

Mi az a Pinterest?

A Pinteresten nekünk tetsző képeket oszthatunk meg, amelyeket mappákba, vagy más néven táblákba rendezhetünk. Tematikusan tudunk keresni a fotók között és ha megtetszenek valakinek a fotói, akkor követni tudjuk magát a személyt is, de arra is van mód, hogy csak egy-egy tábláját.

Persze egyértelmű következtetéseket nem lehet levonni az esetből, hiszen teljesen máshogy veszünk észre dolgokat egy tematikus weboldalon, mint egy – elég gyakran kaotikusan berendezett – üzletben. Szintén újításnak számít az az üzletekben megtalálható alkalmazás, amely figyeli a bolt árukészletét és összeköttetésben áll a Pinteresten megosztott, legnépszerűbb termékekkel. Tehát ha valamelyik táska, ami éppen fénykorát éli a közösségi oldalon, készlethiányos valamelyik üzletben, akkor berendelnek belőle párat.

Egy kis statisztika

A Pinterest mellett hasonló befolyással bír még a Twitter és Facebook aktivitásunk is. Egy felmérés, amiben amúgy 5900-an vettek részt, az alábbi statisztikát mutatja.

A leginkább ösztönző platform a Facebook, de közben az is kiderült, hogy a vásárlók harmada nem tervezte a termék megvételét egészen addig, amíg bele nem futott Pinteresten. A tech kütyük esetében 34%-uk megvásárlását előzi meg Twitter és 25%-ban Facebook megosztás. A vásárlók 41%-a néz utána a termékeknek online, mielőtt megvenné a boltban.

A felmérésből az is kiderült, hogy a Pinterest segített az embereknek többet megtudni az árukról, a Twitteren tudták meg legtöbbször, hogy hol vehetik meg, az akciókba pedig legtöbbször a Facebookon futottak bele.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta