A kínaiak jóval többet költenek luxusra, mint az amerikaiak

Zanza!

A Bloomberg legutóbbi jelentése szerint most már hivatalosan is több luxuscikket vesznek a kínaiak, mint az amerikaiak. A hír az üzleti életben nem szolgált akkora meglepetéssel, mivel eddig is nyílt titok volt, hogy az elmúlt években a luxusmárkák előszeretettel nyitottak a tehetős Kína felé, ahol szinte minden napra esik egy exkluzív butikmegnyitó.

Az amerikaiak lepipálásában kivették a részüket a kínai divatlapok is, melyek egyre ügyesebben és hatékonyabban táplálják olvasóikban a luxus iránti igényt. A The Independent szerint például a Vogue Kína több példányt ad el, mint a brit, a francia, az olasz és a német Vogue együttvéve. A vásárlásra ráállított kínaiak a Bloomberg adatai alapján mára 25%-ban veszik ki részüket a luxustermékek értékesítésében.  Ezzel szemben az USA 20%-át teszi ki a luxuspiacnak, míg a Japánok mindössze 14 százalékát.

148657918
Fotó: Chinafotopress / Europress / Getty

A luxusra fogékony kínaiak azonban nem feltétlenül saját hazájukban költik pénzüket. Az európai eladások legalább felét ugyanis a Kínából érkező tehetős turisták adják, akik a gyenge eurónak köszönhetően az elmúlt évben több mint 70 milliárd dollárt szórtak el olasz és francia luxuscikkekre csak Franciaországban. Mindenesetre a közeljövőben érdekes lesz majd figyelemmel kísérni,hogy a nagy divatházak hogyan igazítják marketingtevékenységüket a fizetőképes kínai piac igényeihez – írja a fashionista.com.

148850186
Fotó: Chinafotopress / Europress / Getty
Blogmustra