A legízesebb kalciumbevitel: bögrés mákos

Zanza!

Érdemes időnként beletúrni a szülői könyvespolc régi szakácskönyveibe, hiszen akár egy '88-as kiadású, régi Nők Lapja-receptgyűjtemény is abszolút aktuális ötleteket adhat. Megsütöttem én is az egyik családi kedvencet: ez F. Nagy Angéla "Különleges konyha" c. műremekének legeslegegyszerűbb süteménye, a bögrés mákos. Pofonegyszerű, finom, és tele van kalciummal, éljen.

Nyáron az ember nem nagyon akar tökölődni a forró konyhában, és ha épp nem gyümölcsös pie-ról álmodozik, hanem valami mákosra vágyik, ideális tipp a bögrés mákos. Az íze mellett az is jelentős előny, hogy a mákostészta és a mákosguba mellett alkalmat ad a kalciumbevitelre. Egyes kutatások szerint legalább háromnaponta kellene mákot fogyasztanunk az ép csontok érdekében, különösen azoknak, akik nem isznak tejtermékeket. Állítólag a mák olajának foszfortartalma segíti a kalcium felszívódását, ezért tessék bátran habzsolni a bögrés mákost. Készítsünk elő egy mezei bögrét, és az alábbi recept mértékeit akár azonnal duplázzuk meg, hisz' a süti rendszerint pár óra alatt elfogy.

Hozzávalók: 1 tojás, 1 bögre (2 dl) cukor, 1 bögre tej, 1 bögre darált mák, 1 bögre rétesliszt, 1 csomag sütőpor, 1 citrom reszelt héja, margarin és liszt a forma kikenéséhez, a töltéshez gyümölcslekvár, ízlés szerint a süti tetejére porcukor.

A tojást kikeverjük a sütőporral és a cukorral, majd hozzáadjuk a többi összetevőt. Miután az egészet jól elkevertük, kivajazunk és -lisztezünk egy tepsit, beletöltjük a valamelyest híg állagú tésztát, és olyan 170 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük. Amikor megsült, deszkára vagy fémrácsra borítva hagyjuk kihűlni, aztán két lapra vágjuk szét, és alaposan megkenjük ribizli-, málna- vagy baracklekvárral. Ha akarjuk, meghinthetjük porcukorral, esetleg vaníliafagyit is kínálhatunk hozzá, de minek, amikor itt pont a mák édes-kesernyés íze a lényeg. Jó étvágyat, küldjenek belőle nekünk is.

Blogmustra